نخستین نمایشگاه بین المللی اصفهان فارما و ششمین همایش طلای سبز در محل نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان گشایش یافت.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،     مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان در مراسم افتتاح این نمایشگاه با تاکید بر اینکه استان اصفهان رتبه دوم صنعت داروسازی کشور بعد از تهران را به خود اختصاص داده است،  گفت: برگزاری   نمایشگاه  دارو و صنایع وابسته اصفهان فارما نخستین بار در اصفهان برگزار می شود و شرکت کنندگان به ارائه دستاوردها و محصولات خود در زمینه  مراقبت های بهداشتی، گیاهان دارویی، ماشین آلات داروسازی و خدمات چاپ و بسته بندی می پردازند.

علی یارمحمدیان افزود: صنعت داروسازی کشور به سوی فرامرزی شدن حرکت می کند و امیدواریم برگزاری این نمایشگاه ها فرصتی برای رشد،  پیشرفت و توسعه صنعت حساس داروسازی را فراهم کند که کمک شایانی در ارز آوری صنایع غیر نفتی به کشور خواهد بود.

رییس  شورای سیاست گذاری نمایشگاه اصفهان فارما هم بیان کرد: درحال حاضر ۹۷ درصد داروی مورد نیاز کشور در داخل تولید می شود و با توجه به وجود ۲۱۰۰ قلم فهرست دارویی در کشور می توان گفت که۱۷۵۰ قلم دارو تولید ملی و فقط ۳۵۰ قلم داروی وارداتی داریم.

احمد شیبانی ادامه داد:قبل از انقلاب صنعت دارویی کشور کاملا واردات محور بود ولی هم اکنون ۲۵۰ کارخانه داروسازی در کشور فعالیت می کند که کارخانه های معتبری مانند رها، گل دارو، فارابی و امین در استان اصفهان قرار دارد.

وی با تاکید بر اقلیم مناسب کشور برای تولید داروهای گیاهی ادامه داد: ما نیازمند حمایت بیشتر دولت و وزارت بهداشت هستیم که بتوانیم به بازارهای خارجی راه پیدا کنیم چرا که در حال حاضر در تولید داخلی دارو خودکفا هستیم.

گفتنی است ششمین همایش طلای سبز از تاریخ ۱۸ الی ۲۰ بهمن ماه در محل نمایشگاه های بین المللی اصفهان واقع در پل شهرستان برگزار می شود.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
یک مادر دلشکسته
۰۷:۲۳ ۱۹ بهمن ۱۳۹۶
سلام. خوش به حال اونهایی که به عنوان نیرو و کارمند گرفته شدن. پسرم دیپلم داره و بیکاره و گرفتار مهریه ای سنگین .. چقدر غمگینم...