به مناسبت دهه فجر طرح‌های عمرانی در مناطق عشایری شهرستان داراب افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛مسعود یوسفی معاون توسعه و امور زیر بنایی اداره کل امور عشایر فارس با اشاره به افتتاح‌های طرح‌های عمرانی در شهرستان داراب گفت: ۲ طرح عمرانی در مناطق عشایری این شهرستان به بهره‌برداری رسید.

وی با تاکید به فعالیت‌های انجام شده درزمینه ارتقای وضعیت معیشت جامعه عشایری استان، بیان کرد: در دهه فجر امسال ۸ طرح عمرانی دیگر در مناطق عشایری استان فارس به بهره‌برداری می‌رسد که با اعتباری بالغ بر ۱۱ میلیارد و ۴۲۰ میلیون ریال افتتاح و ۲۷۰ خانوار عشایری از مزایای آن بهره‌مند می‌شوند.

مختاری تصریح کرد: طرح انتقال آب به طول ۱۵۰۰ متر و شبکه داخلی آب‌رسانی و مخزن نگهداری آب با گنجایش ۵۰ مترمکعب با اعتباری بالغ بر ۱ میلیون ۲۴۰ هزار ریال است که آب آشامیدنی ۳۰ خانوار عشایری را تأمین می‌کند.

قاسم‌پور فرماندار داراب نیز در مورد اشتغال جوانان عشایری ادامه داد: شهروندان می‌توانند با بهره‌مندی از تسهیلات اشتغال روستاییان و عشایر که دولت ایجاد کرده نسبت به راه‌اندازی کسب‌وکار اقدام و از این فرصت مناسب استفاده کنند.

وی افزود: با توجه به زیاد بودن جمعیت عشایری و تعداد ۳۴ مدرسه عشایری وجود زمینه مناسب و درخواست‌های مکرر شهروندان ضروری است که نمایندگی آمورش و پرورش عشایری در شهرستان داراب تأسیس تا خدمات آموزشی مناسبی به جامعه عشایری و فرزندان آن‌ها ارائه شود.

همچنین خاتمی مدیر شرکت توزیع برق شهرستان داراب نیز اظهار کرد:ساخت ۴۵۰ متر شبکه برق فشار متوسط، ۶۰۰ متر شبکه برق ضعیف و یک دستگاه ترانس ۵۰ کاوا، بااعتباری بالغ‌بر یک میلیارد ریال با هدف خدمت‌رسانی به عشایر انجام‌شده است.
انتهای پیام/ت

بهره برداری از طرح‌های عمرانی در داراب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار