نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت : ابزار ما برای ادامه دادن مسیر انقلاب مقاومت و صبوری است و نسل جوان از نظر حوصله‌مندی، مقاومتی ضعیف دارد .

ابزار ما برای ادامه دادن مسیر انقلاب صبوری است

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی در همایش بانوی بافضیلت؛ استاد طا‌هایی که در مکتب نرجس برگزار شد، با گرامیداشت دهه فجر گفت: نسل جوان از نظر حوصله‌مندی مقاومتی ضعیف دارد و در مقابل نارسایی فرهنگی، سیاسی و اجتماعی یأس پیدا می‌کند که این حاکی از کم‌حوصلگی است و این آفت در نسل جوانی وجود دارد که مسؤل توسعه و ادامه‌دهنده انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه ابزار ما برای ادامه دادن مسیر انقلاب مقاومت و صبوری است، افزود: مقاومت باید در برخورد با کفر و دشمن و حتی در حوزه حوصله و اجرای رسالت باشد و اگر در این جهت ، مقاومت و صلابت نداشته باشیم ، مقاومت اول هم بی‌نتیجه می‌شود و باید بدانید در کنار فراگیری علوم دین مقاومت در رسالت انقلابی مهم است.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت : خانم طا‌هایی ذخیره اسلام در مسیر انقلاب بودند و در بنیان‌گذاری بسیاری از اصول و دستاورد‌های این انقلاب نقش مؤثر و سازنده داشتند .

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: جریان رشد علمی و آموزشی خواهران ما در خانواده‌های متدین ازبعضی چهره‌های خاص در جامعه ما سرچشمه گرفته بود که یکی از این سرچشمه‌ها خانم طا‌هایی بودند.

وی گفت: وقتی انقلاب اسلامی به پیروزی رسید، توسعه آموزش و ارتقای علم و دانش در بین خواهران مومنه و متدین بسیار زیاد بود، در صورتی که قبل انقلاب به خاطر آلودگی شدید مراکز آموزشی این خواهران از رشد علمی محروم بودند .

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی در ادامه گفت : قبل از انقلاب اسلامی فضای آموزشی کشور بسته بود و انقلاب تزکیه و تغییر فضای فرهنگی ، آموزشی کشور چه در حوزه دانشگاه و چه در حوزه آموزش و پرورش در را به روی قشر مومن جامعه باز کرد و این امکان برای خواهران مؤمن فراهم شد.

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: خانم طا‌هایی مکتب نرجس را با انگیزه و تفکر انقلابی تأسیس کرد، در حالی که در آن زمان انقلابی بودن مسئله رایج بین خانواده‌های متدین نبود و فضای فعالیت مبارزاتی در بین خواهران در بین خانواده‌های متدین وجود نداشت.

وی ادامه داد:  با توجه به اینکه شما خواهران در یک فضای دینی رشد کرده اید که غلبه فرهنگی و عرف فرهنگی در جوامع دانشگاه امروز دین و ارزشمداری دینی است می‌توانید چند برابر خانم طا‌هایی در جامعه و دنیا تأثیرگذار و نقش‌آفرین باشید.

انتهای پیام// ف. م
 
 
 

سخنان آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در همایش بانوی بافضیلت 

برچسب ها: دهه فجر ، جوانان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.