دبیر فدراسیون هندبال کشورمان گفت: نبود هماهنگی باعث شد تا در مسابقات قهرمانی آسیا با مشکل مواجه شویم.

رجبی:نبود هماهنگی میان ملی پوشان  عامل ضعفمان بود / می خواهیم هر چه سریع تر کادر تیم های ملی را مشخص کنیم محمد رضا رجبی دبیر فدراسیون هندبال کشورمان در گفت و گو با   خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان،در خصوص علت نتیجه نگرفتن تیم ملی هندبال کشورمان در مسابقات قهرمانی آسیا گفت: ما از جهت منابع انسانی برای مسابقات قهرمانی آسیا بازیکنان خوبی در اختیار داشتیم و روی کاغذ شانس زیادی برای کسب عنوان قهرمانی برای ما وجود داشت و هدف ما کسب بهترین نتیجه بود اما پاره ای از مشکلات مانع آن شد.

او افزود: ناهماهنگی میان بازیکنان را اصلی ترین عامل در این اتفاق می بینم زیرا زمان کوتاهی برای آماده سازی بازیکنان داشتیم. ما نزدیک به 10 – 11 لژیونر داریم و تلاش کردیم در این مدت زمانی که بازیکنان می توانند در کنار تیم ملی باشند تشکیل اردو بدهیم. این زمان حدود یک ماه بود و خیلی زیاد نبود. متاسفانه بازیکنان ما نزدیک به 22 ماه در کنار هم جمع نشده بودند و از آن جایی که هندبال ورزشی گروهی است و نیاز به هماهنگی است ما نتوانسته بودیم این شرایط را مهیا کنیم. ما تلاش کردیم در این زمان به آمادگی برسم اما نتوانستیم به حد مطلوب برسیم و نتیجه مورد انتظار را کسب کنیم.

دبیر فدراسیون هندبال تصریح کرد: بازیکنان ما از جهت فردی شرایط خوبی داشتند اما از جهت تاکتیکی به شرایط ایده آل نرسیده بودند و سرمربی هم در این زمان نتوانست شرایط را مهیا کند و این تاکتیک ها باید  تکرار می شد تا تیم ملی به آمادگی برسد. 

او درباره برخی انتقاد ها از سطح فنی ماچک گفت: ماچک هر دوره که در ایران بوده عملکرد خوبی داشته است اما این بار زمان کافی نداشت ما در این زمان کوتاه نمی توانستیم از سرمربی استفاده کنیم که از شرایط هندبال ایران و آسیا شناخت نداشته است. شاید اگر ما می خواستیم از سرمربی جدید استفاده کنیم باید زمان زیادی به او می دادیم و چند ماه فرصت می داشتیم تا شرایط مطلوبی ایجاد شود. زمانی که می خواستیم سرمربی انتخاب کنیم بیشتر سرمربیان آسیایی قرار داد داشتند به نظرم ماچک هم خوب بود و کارنامه او در تیم های آسیایی نشان دهنده این موضوع است شاید اگر او زمان بیشتری در تیم ملی داشت می توانستیم نتیجه خیلی خوبی بگیریم.

رجبی ادامه داد: ما هم فکری زیادی برای انتخاب سرمربی تیم ملی داشتیم و همه با هم به این نتیجه رسیدیم که ماچک بهترین گزینه است. شاید ما کمیته فنی مستقلی نداشتیم اما تلاش کردیم تا از تمام افراد صاحب نظر استفاده کنیم.  شما  هم دیدید که همه نگاه ها به این انتخاب مثبت بوده است به هر صورت  مسائل و مشکلاتی همیشه وجود دارد و هیچ کس 100 درصد نیست. دسترسی نداشتن به بازیکنان و این قبیل مشکلات شرایط سختی را به وجود آورد. ما در اسلوونی هم 3 بازیکن را نداشتیم و تنها در قطر توانستیم از حضور همه بازیکنان استفاده کنیم به هر صورت هماهنگی در این سطح مشکل است. یکی دیگر از مشکلات کنار هم نبودن بازیکنان در مدت طولانی بود بازیکنان از فرودرین 95 کنار هم نبودند. شاید در سال های گذشته تقریبا به فاصله هر 6 – 7 ماه یکبار بازیکنان در کنار هم جمع می شدند اما مدتی بود که این اتفاق نیافتاده بود.

او ادامه داد: نمی گویم نمی توانستیم بهتر باشیم اما تمام تلاش مان را کردیم تا تیم به هماهنگی برسد. به نظرم بازی مقابل کره  جنوبی  عربستان  می توانستیم بهتر باشیم و بازی را ببریم اما متاسفانه بازیکنان ما خودشان نبودند به هر صورت ما قصد داریم تا هرچه زود تر کادر فنی تیم ملی را مشخص کنیم ما رزومه چند سرمربی را گرفتیم و در حال بررسی هستیم تا هر چه سریع تر کادر را ببندیم ما بازیکنان را تا اردیبهشت نداریم اما تلاش می کنیم در 2 – 3 ماه پس از آن با برگزاری اردو های مختلف شرایط مناسب را فراهم کنیم.

رجبی درباره شانس حضور در مسابقات جهانی گفت: می توانیم به وایلد کارت امیدوار باشیم سال گذشته این وایلد کارت به نروژ رسید که این تیم توانست روی سکوی دوم جهان بایستد ما امیدواریم به دلیل حضور تیم های اقیانوسیه در آسیا نگاه های بیشتری به این رشته وجود داشته باشد و فدراسیون جهانی این سهمیه را برای آسیا در نظر بگیرد.

دبیر فدراسیون هندبال کشورمان در پایان بیان داشت: به هر صورت  تلاش می کنیم تا با ایجاد شرایط مناسب بتوانیم در مسابقات آسیایی نتیجه خوبی کسب کنیم.

انتهای پیام /

اظهارات رجبی درباره تیم ملی هندبال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار