مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: بنادر استان در تخلیه و بارگیری کالا در کشور جایگاه نخست دارد به‌گونه‌ای که در ۱۰ ماه امسال ۱۳۴ میلیون تن کالای نفتی و غیرنفتی در بنادر استان بوشهر تخلیه و بارگیری شده است.

۱۳۴ میلیون تن کالای نفتی و غیرنفتی در بنادر استان بوشهر تخلیه و بارگیری شده استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، محمد مهدی بنچاری ظهر امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر از رشد تخلیه و بارگیری کانتینر در بندر بوشهر خبرداد و اظهار داشت: تخلیه و بارگیری کالاهای کانتینر در بندر بوشهر با رشد 37 درصدی در 10 ماه امسال به 297 میلیون تی.ایی.یو رسید.

وی، با بیان اینکه بندر بوشهر در تخلیه و بارگیری کانتینر جایگاه دوم در بین بنادر دارد گفت: استان بوشهر دربعد صادرات نفتی در کشور دارای رتبه نخست است که 10 ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال 12 درصد رشد نشان می‌دهد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با بیان اینکه 73 درصد محصولات نفتی ایران از طریق بنادر استان بوشهر صادر می‌شود تصریح کرد: در 10 ماه امسال 124 میلیون تن مواد نفتی از بنادر استان بوشهر صادر شد که جایگاه نخست کشوری به خود اختصاص داده است.

بنچاری از جایگاه نخست بنادر استان در تخلیه و بارگیری کالا در کشور خبرداد و خاطر نشان کرد: در 10 ماه امسال 134 میلیون تن کالای نفتی و غیرنفتی در بنادر استان بوشهر تخلیه و بارگیری شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با بیان اینکه سهم بنادر استان بوشهر در تخلیه و بارگیری کالاهای کانتینری کشور 11 درصد است خاطر نشان کرد: عملیات ساخت اسکله و ترمینال کانتیتری مجتمع بندری نگین به اتمام رسید که با بهره برداری از آن ظرفیت تخلیه و بارگیری کانتینر بیش از 2 برابر می‌شود.

وی، با اشاره به اجرای سه پروژه بزرگ بندری در استان بوشهر گفت: در دهه فجر 3 پروژه بندری در گناوه، دیلم و مجتمع بندری نگین با اعتبار 32 میلیارد تومان در بوشهر اجراء می‌شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از اجرای طرح لایروبی پیشانی اسکله مجتمع بندری نگین بوشهر خبرداد و افزود: این پروژه با اعتبار 21 میلیارد تومان، اجرا می‌شود که نقش مهمی در پهلوگیری کشتی‌های با تناژ در بندر بوشهر دارد.

بنچاری با اشاره به آغاز عملیات اجرایی طرح ساماندهی بندر گناوه با اعتبار 9 میلیارد تومان افزود: این طرح همزمان با دهه فجر امسال اجرایی می‌شود و در این راستا طرح دیوارکشی اراضی استحصالی بندر دیلم با اعتبار 2 میلیارد تومان اجرا می‌شود.

وی بیان کرد: اجرای تاسیسات زیرینایی ایجاد راه‌ها و کانال‌های تاسیساتی و مسیرهای پسکرانه مجتمع بندری نگین، تامین برق، لایروبی اسکله، جاده و پل دسترسی به موازات صدرا با اعتبار 80 میلیارد تومان از برنامه‌های مهم در دست اجرا است.

انتهای پیام/ م

۱۳۴ میلیون تن کالا در بنادر تخلیه و بارگیری شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
بوشهری
۲۲:۰۸ ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
با تکمیل پروژه های اداره بندر و اتصال بنادر دیلم گناوه و بوشهر به شبکه ریلی کشور و خارج استان بوشهر رتبه اول صادرات و واردات و ترانزیت کالا را به کشور را به خود اختصاص خواهد داد.