فرمانده گردان زمینی لشکر امام حسین در دوران دفاع مقدس گفت: خارگ محور اصلی و فنی جنگ خلیج فارس در دفاع مقدس بود.

خارگ محور اصلی و فنی جنگ خلیج فارس در دفاع مقدس بودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سردار پرویز قوسی پنجشنبه‌شب در یاداوره شهدای کربلای ۴ و ۵ اظهار داشت: رژیم بعث عراق با سهولت و سرعت در اوایل جنگ پیشروی خوبی داشتند، اما با قدرت هرچه تمام، نیروهای خدوم انقلابی سپاه و ارتش تواستند بخش قابل توجهی از ایران اسلامی را پس بگیرند، اتاق فکر صدام خط جدیدی در جبهه را باز کرد و مستاشران غربی و شرقی صدام او را به راه‌اندازی جنگ در خلیج فارس ترغیب کردند.

وی افزود: خارگ به شدت بمباران می‌شد، سکوهای نفتی ایران به‌صورت جدی آسیب دید و هدف اصلی آنها قطع صادرات نفت ایران بود، هر نفتکشی که از جزیره خارگ بارگیری می شد با فاصله کمی از جزیره خارگ مورد اصابت موشک‌های فراوانی بعثی‌ها قرار می‌گرفت.

فرمانده گردان زمینی لشکر امام حسین در دوران دفاع مقدس تصریح کرد: خارگ محور اصلی و فنی جنگ خلیج فارس در دفاع مقدس شد، موارد مربوط برنامه‌ریزی عملیات اصلی در تهران و در زمان محسن رضایی فرمانده وقت سپاه صورت گرفت و مقرر شد صدور نفت عراق با چالش روبرو کنیم و در این راه بسیار موفق بودیم و برنامه ریزی حساب شده‌ایم موفق شدیم در کمتر از ١٠ روز مقابله به مثل کنیم، دنیا باور نداشت به توان مقابله ایران و کارکنان شرکت نفت و اهالی شریف خارگ، همه و همه کمک می‌کردند که نفت از جزیره خارگ صادر شود.

قوسی گفت: وقتی رژیم بعث عراق خود را در مقابل توان قایق‌های تندرو ناتوان دید و دست به دامن آمریکا شد و آمریکا وارد بازی جنگ خلیج فارس شد، اسکورت آمریکایی‌هایی به شدت در زمان جنگ آسیب‌پذیر بود و این توان رزمی ایران اسلامی بود. عربستانی‌ها در زمان جنگ نفتکش‌ها خیانت سوخت‌رسانی به هواپیماهای رژیم بعث را به عهده داشت.

وی با اشاره روحیه خود باوری نیروهای انقلابی در زمان دفاع مقدس افزود: آمریکایی‌ها بعد از اصابت یکی از ناوهای آنها به شدت مورد هراس قرار گرفتند، نیروهای ایران اسلامی ترس و واهمه ای نداشتند، رزمندگان ایران اسلامی دید معنوی داشتند.

انتهای پیام/م

 محور اصلی و فنی جنگ خلیج فارس در دفاع مقدس خارگ بود

برچسب ها: سپاه ، ارتش ، دفاع مقدس ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.