جیمز متیس وزیر دفاع آمریکا در جلسه استماع کمیته نیرو‌های مسلح مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد که بلند پروازی های هسته ای ایران نیز تهدیدی واقعی به شمار می رود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اسپوتنیک،جلسه استماع کمیته نیرو‌های مسلح مجلس نمایندگان آمریکا با موضوع راهبرد دفاع ملی و بازبینی وضعیت هسته‌ای برگزار شد.

جیمز متیس وزیر دفاع آمریکا در این باره گفت: کنگره باید نیرو‌های مسلح ما را تقویت کند تا بتواند در رویارویی با کشور‌های یاغی قدرتمند باشد. قدرت نیروی مسلح ما بدون تامین مالی پایدار و مزایای فزاینده نظامی، نمی‌تواند باثبات باشد. بازنگری در خط مشی هسته‌ای سال ۲۰۱۸ شامل همه سازوکار‌های بازدارندگی هسته‌ای خواهد بود تا برتری ما را تضمین کند.
متیس افزود: از کنگره می‌خواهیم، بودجه نیرو‌های مسلح را افزایش دهد تا امسال به هفتصد میلیارد دلار برسد. هر نوع کمبودی در تامین مالی، بر عملکرد ما در افغانستان، سوریه و عراق تاثیر خواهد گذاشت.

وزیر دفاع آمریکا گفت: روسیه و چین انتخاب کردند که رقیب ما باشند و از نظر ما آن‌ها دو نظام یاغی هستند. جهان، ما را وادار می‌کند تا به پیشرفت ادامه دهیم و باید نیرو‌های مسلح خود را به طور مستمر تجهیز کنیم.

وی درباره ایران و کره شمالی تصریح کرد:  اقدامات کره شمالی صلح جهانی را تهدید می کند؛ همچنین بلند پروازی های هسته ای ایران نیز تهدیدی واقعی به شمار می رود.

وزیر دفاع آمریکا گفت: رژیم‌های سرکشی چون کره شمالی و ایران با ادامه اقدامات غیرقانونی خود ثبات منطقه و جهان را تهدید می‌کنند.بنابراین ما به تلاش برای بازداشتن و مقابله با رژیم‌های سرکشی چون کره شمالی و ایران ادامه می‌دهیم. چرا که به هر حال آمال هسته‌ای ایران همچنان دغدغه‌ای حل‌نشده برای ما باقی مانده است.

وی در ادامه افزود:  آمریکا باید نسلی از بمب‌های اتمی تولید کند که قدرت کمتری داشته باشند و بتوان در صورتی که روسیه به آمریکا حمله اتمی محدود کرد، با این تسلیحات به مسکو پاسخ داد.

همچنین ژنرال پل سلوا جانشین فرماندهی ستاد مشترک ارتش آمریکا در نشست این کمیته درباره راهبرد دفاع ملی و بازنگری در وضعیت هسته‌ای آمریکا در پاسخ به پرسشی درباره آمادگی آمریکا برای رویارویی با تهدیدات سایبری گفت: ما فرماندهی سایبری آمریکا را تاسیس کردیم که به مثابه خاکریز دفاعی برای شبکه‌های نظامی ما عمل می‌کند تا بتوانیم از کشور دفاع کنیم. فرماندهی سایبری در تماس و مشورت با اداره امنیت ملی است و امنیت سایبری را برای زیرساخت‌های مهم و حیاتی کشور تامین می‌کند. تسلیحات هسته‌ای تنها تهدید موجودیتی برای آمریکا در زمینه نظامی است.
وی افزود: تردیدی نیست که بخش سایبری یک توانایی نامتقارن (غیرقابل پیش بینی و نامتعارف) است و این کشور آسیب پذیری‌هایی در بخش زیرساخت‌های حیاتی و زیرساخت‌های مدنی دارد.

انتهای پیام/

جلسه استماع کمیته نیرو‌های مسلح مجلس نمایندگان آمریکا

 

برچسب ها: آمریکا ، کره شمالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار