«لیوان جاگاریان» با رد اتهامات آمریکا علیه ایران در خصوص بی‌ثبات کردن منطقه اعلام کرد توسعه برنامه موشکی تهران، پایبندی‌های ذکر شده در برجام را نقض نمی‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اینترفاکس، سفیر روسیه در تهران با تأکید بر اینکه اطلاعی از قصد ایران برای ساخت پایگاه دریایی در سوریه ندارد، بر خروج تمامی نیروهای خارجی از سوریه پس از ریشه کن شدن تروریسم تأکید کرد.

«لیوان جاگاریان»، سفیر روسیه در تهران در مصاحبه با خبرگزاری اینترفاکس، با رد اتهامات آمریکا علیه ایران در خصوص حمایت از تروریسم و بی ثبات کردن منطقه اعلام کرد توسعه برنامه موشکی تهران، پایبندی های ذکر شده در توافق هسته ای را نقض نمی کند و از این رو نمی توان ایران را به خاطر آنچه برای توان دفاعی و حمایت از منافع ملی خود در خاورمیانه انجام داده، مؤاخذه کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه مدارکی که آمریکا در خصوص دست داشتن ایران در ارسال موشک به انصارالله یمن ارائه می دهد، کافی به نظر نمی رسد، گفت: ما هیچ توجیهی نداریم که همکاران ایرانی‌مان را که دست داشتن کشورشان در تجهیز حوثی ها به سلاح و موشک های ویژه تکذیب می کنند، انکار کنیم.

جاگاریان همچنین تأکید کرد روسیه شریکی راهبردی در طولانی مدت برای ایران به حساب می آید و تحریم های جدید آمریکا تأثیری بر سیر همکاری میان دو کشور، خصوصا در زمینه فنی و نظامی نخواهد داشت.

انتهای پیام/

 

مصاحبه سفیر روسیه در تهران با خبرگزاری اینترفاکس

 

برچسب ها: روسیه ، سوریه ، آمریکا ، برجام ، تحریم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار