ایستگاه سلامت در پیاده راه فرهنگی رشت برپا شده است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ شاهرخ یوسف زاده چابک رئیس دانشگاه عـــــلوم پزشکی گیــــــلان گفت:در ایستگاه سلامت پیاده راه فرهنگی رشت خدمات رایگان ویزیت، کنترل فشار، قند خون، خدمات دندان پزشکی، مشاوره تغذیه و تربیتی و آموزش‌های پیشگیری به شهــــروندان ارائـــه می‌شود.

وی افزود:۷۴ درصد مرگ و میر‌ها را بـــیماری‌های غیر واگیر مانند دیابت، فشارخون و سرطان‌ها و بیماری‌های قلــــبی و عروقــــی شامل می‌شود که هزینه درمان بسیار سنگینی دارند.

رئیس دانشگاه عـــــلوم پزشکی گیــــــلان با بیان اینکه پیشگـــیری از این بیماری‌ها با روش‌های ساده و معمولی امکان پذیر است افزود: باید این امکانات به راحتی در دسترس شهروندان قرار گیرد.

شاهرخ یوسف زاده چابک اظهارداشت: شهروندان پس از وقوع آسیب به مراکــز درمانی مراجعه می‌کنند، ولی متولیان سلامت باید قبل از ایجاد آسیب به مردم مراجــعه کنند و تلاش همه همکاران ما بر این امر معطوف شده است.

وی از همکاری معاونت اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعــــــی شهرداری رشت برای برپایی این ایستگاه سلامت قدر دانی کرد و افزود: ایستگاه سلامت از تاریخ ۱۴ بهمن تا ۱۸ بهمن آماده ارائه خدمات به شهــــــروندان است.

رئیس دانشگاه عـــــلوم پزشکی گیــــــلان تصریح کرد: فـــرهنگ سازی در حوزه رژیم غذایی و فعالیت‌های بدنی می‌تواند آمار بسیاری از بیمـــــاری‌ها مانند فشار خون و بیماری‌های قلبی و عروقی را کاهش دهد.

 

انتهای پیام/م.ع

دایر شدن ایستگاه سلامت در پیاده راه فرهنگی رشت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.