محمدیان: با برخوردهای سلیقه ای در ورزش بانوان برخورد می کنیم

معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان گفت: اگر رفتار سلیقه ای در ورزش بانوان مشاهده شود، با آن برخورد می کنیم.

محمدیان: با برخوردهای سلیقه ای در ورزش بانوان برخورد می کنیمبه گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، فریبا محمدیان معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان در حاشیه نشست نواب بانوان فدراسیون هندبال کشورمان با رئیس فدراسیون درباره ابلاغ وزارت ورزش و جوانان به فدراسیون ها برای ممنوعیت تصویر برداری از ورزش بانوان گفت: من همچین ابلاغیه ای را ندیدم و اگر دیدید برای ما ارسال کنید. اما بحث برگزاری مسابقات بر عهده فدراسیون ها است و شیوه برگزاری را به فدراسیون ها واگذار کرده ایم.

او افزود: همواره یک سری اصول برای هر نوع رویداد اجتماعی وجود دارد به طور مثال در همایش ها، سینما و تئاتر همه رویداد ها این گونه اصول وجود دارد به هر صورت ما چنین ابلاغی نداشتیم و تنها برای 2 برنامه چنین چیزی ابلاغ کردیم که یکی از آن ها بازی فوتسال ایران و ایتالیا و دیگری آن مسابقات قهرمانی دو و میدانی داخل سالن آسیا بود.

معاون توسعه ورزش بانوان ادامه داد: زمانی که 2 تیم با هم بازی می کنند و یکی از آن ها بدون حجاب باشد نمی توان از آن دیدار عکس برداری کرد اگر دقت کنید تمام مهمانان خارجی هم به این اصول احترام می گذارند.

او درباره چنین اتفاق مشابهی در وزنه برداری هم بیان داشت: بنده اطلاعی نداشتم که در وزنه برداری قرار است رکورد گیری انجام شود. فدراسیون وزنه برداری تنها مجوز آموزش داشت و قرار بود در پایان هم برنامه ای برای نتیجه آموزش برگزار شود بنابراین خبری از رکورد گیری نداشتم و به این برنامه دعوت نشده بودم ضمن این که لباس وزنه برداری بانوان تایید نشده است و منتظر هستیم تا کارهای آن انجام شود. همان طور که گفتم این مسئولیت را به فدراسیون ها واگذار کرده ایم و ما تنها در این میان کمک می کنیم تا این مسائل بهتر انجام شود. همواره هر رویدادی که دو طرف حجاب کامل دارند و هواداران هم همه موازین را رعایت می کنند تصویر برداری بلامانع است و ما نمی گذاریم کسی با این مسئله سلیقه ای برخورد کند.

محمدیان ادامه داد: اگر به ما خبری درباره برخورد سلیقه ای برسد وارد می شویم تا مشکل را بر طرف کنیم من قدردان رسانه ها هستم زیرا با مراقبت خود مانع رفتار سلیقه ای می شوند که ما هم به آن ها در این راه کمک می کنیم.  

او درباره وضعیت لباس بانوان وزنه بردار عنوان کرد: ما به فدراسیون وزنه برداری کمک می کنیم و جلساتی هم برای لباس برگزار شد و ایراداتی هم مطرح شد چرا که باید وضعیت لباس ها مشخص شود و طرح آن به فدراسیون جهانی ارسال شود ما وظیفه داریم شرایطی ایجاد کنیم تا توسعه با مشکل مواجه نشود. ما هنوز اصلاحیه این لباس ها را دریافت نکردیم و هر زمان که چنین شود کارشناسان آن ها را بررسی می کنند تا مشکلات بر طرف شود. من از شما خواهش دارم صبر و حوصله داشته باشید تا مسیر فنی را بدون شتاب زدگی و هیجان به جلو ببریم زیرا ما هم فضای کاری شما را می بینیم هم فضای کاری اجتماعی را رصد می کنیم.

معاون توسعه ورزش بانوان درباره کشتی کلاسیک عنوان کرد: این مسئله هم مانند مسائل مطرح شده برای حضور و عکس برداری در اختیار فدراسیون بود و ما ابلاغی نداشتیم . زیرا زمانی که لباس تصویب شد از نظر ما مشکلی وجود نداشت و می شد کار را به روال عادی جلو برد.

او افزود: این مسئله در اختیار فدراسیون بود ما تنها وظیفه بررسی داشتیم و زمانی که چنین کاری انجام دادیم از حوزه بانوان فدراسیون گفته شد که ناظر بین المللی با کلاه روی مقنعه را تایید نکرده است و در نتیجه همکارانمان در فدراسیون کشتی به این نتیجه رسیدند که بدون این کلاه فیکس شدن حجاب تضمین ندارد و برای همین ترجیح داده شد تا تصویر برداری صورت نگیرد.

محمدیان ادامه داد: شک ندارم که مدیران فرهیخته تلاش می کنند تا ارزش ها حفظ شود. همچنین باید بگویم مانع شدن از عکس برداری در ووشو هم از سوی فدراسیون بوده است و فدراسیون مسئله ای را مطرح نکرده است همان طور که گفتم این وظیفه در اختیار فدراسیون است و زمانی که فدراسیون از وجود رئیس و نایب رئیس سود می برد نیاز نیست که ابلاغی صورت بگیرد زیرا همه این مدیران از قوانین آگاه هستند و خود را ملزم به رعایت آن می دانند به هر صورت هر زمان مشکلی باشد ما پاسخ گو هستیم.

محمدیان درباره تخصیص بودجه برای وزنه برداری بانوان گفت: وقتی یک رشته شروع می شود مانند تولد یک موجود است و نباید در رشد آن شتاب زده عمل کرد، باید با برنامه جلو برویم فدراسیون ها تقویم دارند و در تقویم 97 انتظار داریم برنامه ها به صورتی باشد که به بانوان هم کمک شود.

او درباره زیر ساخت های ورزش بانوان گفت : این گونه نیست که زیر ساخت های موجود تنها در اختیار آقایان باشد ما به همه استان ها گفته ایم تا نظارت بیشتری بر اماکن ورزشی داشته باشد و برنامه ها را به گونه ای تنظیم کنند که بانوان و آقایان به صورت یکسان از زمان ها استفاده کنند.

معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان کشورمان درباره نشست امروز هم گفت: بدون تردید نشست های مدیریتی که به این صورت برگزار می شود می تواند کمک زیادی برای اجماع نظرات مختلف داشته باشد. در حال حاضر در پایان سال هستیم و کار هایی نظیر شناخت نقاط ضعف و قدرت خواهیم داشت تا با مسئولین در میان بگذاریم همچنین در میان گذاشتن این گونه مسائل با مسئولان استان ها کمک می کند تا آن ها هم به راحتی بتوانند برنامه های لازم را طرح ریزی کنند.

او افزود: نشست دیروز بسیار علمی و واقع بینانه بود برنامه هایی که در خصوص آن صحبت شد بسیار خوب بود و فدراسیون هندبال اهداف قابل دست یابی و خوبی را مد نظر دارد.نگاهی که مسئولان به این مسئله دارند نگاه کاملا حمایتی است و امیدوارم همکارانم در استان ها بتوانند آن ها را عملی کنند. در نظرم مسئولان استان ها در هیات ها و بانوان از بهترین مدیران هستند و ما می توانیم در آینده نه چندان دور از زیر ساخت بسیار عالی را شاهد باشیم. به نظرم در این نشست گام های خوبی برای توسعه هندبال برداشته شد.

محمدیان درباره حمایت ورزش و جوانان از جذب مربیان خارجی در بخش هندبال بانوان بیان داشت: بحث حمایت های وزارت ورزش بر اساس تقویم فدراسیون انجام می شود ظرفیت های مختلفی وجود دارد و خوشبختانه نایب رئیس کمیته ملی المپیک هم حمایت خود را از این برنامه ها اعلام داشت .حتما وزارت ورزش هم در کنار رئیس فدراسیون کمک می کند تا شرایط خوبی مهیا شود.

انتهای پیام /

 اظهارات محمدیان درباره ورزش بانوان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار