مدیر عامل صندوق بیمه کشاورزی گفت: غرامت بیمه کشاورزی به 990 هزار کشاورز در کشور پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بجنورد؛ حسن نژاد مدیر عامل صندوق بیمه کشاورزی کشور در جلسه ستاد صندوق بیمه کشاورزی استان خراسان شمالی با بیان اینکه: بیمه کشاورزی با ضریب ریسک خسارت و تعدد خسارت سیستمی خشکسالی )جندین استان  (را فرا می گیرد فقط می تواند بخشی از نوسانات کشاورزان را تعهد کند ، افزود : امسال صندوق بیمه کشاورزی به  990 کشاورز غرامت پرداخت کرده است .

وی افزود : هم اکنون 3 میلیون و 700 هزار هکتار اراضی زراعی و 5 میلیون و 30 هزار هکتار محصولات باغی در کشور بیمه هستند .

حسن نژاد با اشاره به اینکه استان خراسان شمالی یکی از استان های پرخطر در خسارات محصولات کشاورزی و مخصوصا انگور است ، گفت : هم اکنون 10 الی 12 درصد محصولات کشاورزی ، دامی و باغی در استان خراسان شمالی تحت پوشش بیمه هستند .

وی با بیان اینکه محصولات کشاورزی بیمه پذیر نیست و با حمایت دولت بیمه پذیرشده است ، اظهار کرد: در سال زراعی جاری هزار و 250 میلیون کشاورز در کشور محصولات خود را بیمه کردند.

دلپسند معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار خراسان شمالی اظهار کرد : هم اکنون 2 میلیارد تومان اعتبار توسط استاندار خراسان شمالی برای بیمه انگور به باغداران استان به صورت اوراق در اختیار جهاد کشاورزی فرار گرفته است .

وی گفت :هم اکنون 90 درصد هزینه بیمه هر هکتار باغ در استان خراسان شمالی  را دولت پرداخت می کند .

تشکری معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان شمالی در این نشست با اشاره به خشکسالی فراگیر درخراسان شمالی افزود : سالیانه سرمازدگی ، خشکسالی و آفات محصولات کشاورزی در استان خساراتی به بخش کشاورزی وارد می کند که اگر با حمایت دولت غرامت بخش کشاورزان پرداخت شود مورد تشویق کشاورزان برای بیمه کردن محصولات می شود.

وی تصریح کرد : در استان خراسان شمالی با مطالعه شرایط اقلیمی ، فنی و علمی محصول باغی ، زراعی و دامی  تولید شود و خسارت ها در زمینه های خشکسالی ، سرما و آفات را کاهش داده تا تولید کشاورز در استان خراسان شمالی حفظ شود .

تشکری افزود: هم اکنون 58 هزار راس دام و 5 هزار و 600 هزار هکتار محصولات باغی انگور ، بادام دیم و گردو در استان خراسان شمالی تحت پوشش بیمه کشاورزی هستند .

انتهای پیام/آ

 پرداخت حق بیمه کشاورزی به کشاورزان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.