هگزان بدون بنزن با سرمایه ۲۵ میلیارد تومان در بخش خصوصی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان  از کرمانشاه ، سهراب براندیشه رییس هیات مدیره پالایشگاه کرمانشاه در ایین افتتاح پروژه تولید هگزان بدون بنزن با تبریک ایام دهه فجر گفت: پروژه بند زدایی از هگزان  گامی برای تحقق اقتصاد مقاومتی و کاهش نیاز به واردات از خارج کشور است که بر اساس توان پالایشگاه کرمانشاه و به همت بخش خصوصی اجرا می شود.

وی با بیان اینکه پروژه تولید هگزان بدون بنزن در چند فاز است، خاطرنشان کرد: فاز اول پروژه که بخش مطالعاتی است از امروز آغاز شده و طی چند ماه آینده عملیات اجرایی پروژه نیز آغاز می‌شود.

براندیشه تصریح کرد: با اجرای این پروژه میزان بنزن موجود در هگزان به کمتر از یک درصد خواهد رسید.

وی نیاز کشور به این مواد را بیست هزار تن در سال عنوان کرد و گفت: هفت تا ۱۰ هزار تن آن از خارج کشور از جمله رومانی، چین و کشور‌های آسیای میانه تامین می‌شود.

وی به مزایای این پروژه اشاره کرد و گفت: آنچه که در کشور تولید می‌شود اثرات مخربی روی محیط زیست دارد و بر ان شدیم که بخش خصوصی واحدتولید هگزان بدون بنزن اجرا کند.

رییس هیات مدیره پالایشگاه کرمانشاه درخصوص بازار مصرف محصولات این پروژه نیز اظهار کرد: هگزان بدون بنزن در صنایع پتروشیمی کاربرد دارد و کرمانشاه هم از قطب‌های پتروشیمی کشور است،به علاوه اگر خط تولید اتیلن غرب کشور راه اندازی شود به ۳۵ هزار تن هگزان بدون بنزن در سال نیاز دارد.

براندیشه یادآور شد: با اجرای این پروژه میزان تولید نرمال پنتان در پالایشگاه از ۵۵۰۰ تن به ۱۴ هزار تن در سال افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/ف

پروژه تولید هگزان بدون بنزن در پالایشگاه کرمانشاه آغاز شد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.