مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: این استان رتبه سوم در امر وقف را به خود اختصاص داده است و نشان می دهد که مردم استان اصفهان توجه ویژه‌ای به موضوع وقف دارند.

  به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان  حجت‌الاسلام رضا صادقی در همایش ائمه جمعه و جماعات و روحانیون شهرستان لنجان با اشاره به موضوع وقف در جامعه اظهار کرد: موضوع وقف در سیره اهل‌ بیت(ع) از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده و دین اسلام این موضوع را به‌ صورت ویژه مورد توجه قرار داده است.

وی با تأکید بر ضرورت تبیین اهمیت و جایگاه وقف برای مردم افزود: مردم استان اصفهان توجه ویژه‌ای به موضوع وقف دارند چراکه با توجه به آمارها، این استان رتبه سوم در امر وقف را دارد و شهرستان لنجان نیز با 425 موقوفه جایگاه ویژه‌ای را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با اشاره اهمیت سازمان‌دهی در امر موقوفات خاطرنشان کرد: امروز شاهد هستیم که در بخش‌های مختلف به‌صورت جداگانه به این امر پرداخته می‌شود و این باعث شده تا تأثیر وقف در جامعه مشهود نباشد.

حجت‌الاسلام صادقی با بیان اینکه استان اصفهان 718 امام‌زاده را در خود جای‌داده است، یادآور شد: مرقد امامزادگان باید به قطب فرهنگی شهر تبدیل شود و به عبارتی باید به مکانی برای انس بیشتر و آرامش برای مردم تبدیل شود.

وی در پایان با اشاره به‌ سختی‌های کار وقف اذعان داشت: طلاب و روحانیون در تشویق به امر وقف نقش قابل‌توجهی دارند چراکه ما به دنبال اجرای نیت واقف هستیم و این کار دشواری‌های خاص خود را دارد.

 

انتهای پیام/م

 

همایش ائمه جمعه و جماعات و روحانیون شهرستان لنجان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار