رییس هیأت چوگان استان اصفهان از بازی نمادین چوگان درمیدان نقش‌جهان در روز پنجشنبه ۱۹ بهمن ماه جاری خبر داد.

   به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان  حسین جعفری در حاشیه افتتاح نمایشگاه عکس چوگان در شبستان مسجد شیخ‌ لطف‌الله اصفهان، اظهار کرد: اصفهان و میدان نقش‌جهان زادگاه چوگان است و برای توسعه این میراث ملی و فرهنگی تلاش می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه امسال اتفاقات بسیار بزرگی در حوزه چوگان افتاد ، خاطر نشان کرد: از آرزوهای دیرینه ما بود که این رشته به ‌نام کشورمان به ثبت برسد که پس از پیگیری‌های زیاد دولت به‌خصوص سازمان میراث فرهنگی، فدراسیون چوگان و انجمن چوگان کشور، ۱۶ آذر ماه چوگان به‌نام ایران به ثبت جهانی رسید.

رییس هیأت چوگان استان اصفهان با اشاره به فعال کردن هیأت‌های شهرستانی گفت: تاکنون این رشته در شهرستان‌هایی که ظرفیت ایجاد چوگان را داشته‌اند از جمله مبارکه، زرین شهر، برخوار و شاهین‌شهر فعال شده است و در نظر داریم هیأت شهرستان‌های کاشان، فریدن و سمیرم را نیز راه‌اندازی کنیم.

جعفری اضافه کرد: در تلاش برای راه‌اندازی رشته چوگان در دانشگاه‌های اصفهان هستیم و در این خصوص نیز مذاکراتی را با دانشگاه‌هایی که رشته تربیت‌بدنی دارند انجام داده‌ایم تا چوگان را در رشته‌های درسی دانشگاه قرار دهند و به ورزش چوگان که میراث فرهنگی کشورمان است، توجه بیشتری شود.

به گفته وی در راستای تشکیل انجمن ملی چوگان اقدامات خوبی صورت گرفته و قرار است با همکاری این انجمن گنجینه ملی چوگان در اصفهان راه‌اندازی شود.

رییس هیأت چوگان استان اصفهان افزود: اجرای بازی نمادین چوگان در میدان نقش‌جهان که هر سال در جشنواره نوروزی برگزار می‌شود از کارهای ارزشمندی است که مورد استقبال گردشگران داخلی و خارجی قرار گرفته است و درنظر داریم تا این برنامه را هر سال در در ایام نوروز اجرا کنیم. در نوروز ۹۶ نیز چندین‌بار بازی نمادین چوگان را در میدان نقش جهان اجرا کردیم و قرار است روز پنجشنبه ۱۹ بهمن ماه نیز باز این بازی در میدان نقش‌جهان انجام شود.

جعفری در مورد برپایی نمایشگاه عکس چوگان در شبستان مسجد شیخ لطف‌الله خاطرنشان کرد: نمایشگاه گنجینه و اسناد چوگان تا عید نوروز برای بازدیدوآشنایی گردشگران داخلی و خارجی با ورزش چوگان دایر است.

 

انتهای پیام/م

برگزاری نمایشگاه عکس چوگان در شبستان مسجد شیخ‌ لطف‌الله اصفهان

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.