به مناسبت دهه فجر عملیات اجرایی 21 طرح صنعتی و معدنی در استان فارس آغاز می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ علی همتی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس با اشاره به اجرایی شدن 21 طرح صنعتی و معدنی در استان گفت: در دهه فجر امسال ۲۱ طرح صنعتی و معدنی با ۷ هزار و ۶۶۱ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در فارس به بهره برداری رسیده یا افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه بهره‌ برداری از طرح‌ های صنعتی و معدنی استان فارس زمینه اشتغال یک هزار و ۸۲۴ نفر را فراهم کرده افزود: این طرح‌ها در شهرستان‌های شیراز، کازرون، قیر و کارزین، آباده، نی‌ریز، و سپیدان افتتاح می‌شود.

همتی ادامه داد: طرح‌های صنعتی مورد اشاره در بخش‌های کاشی و سرامیک، سلولزی و صنایع آشامیدنی، صنایع شیمیایی، مواد غذایی و بسته‌بندی، صنایع فلزی، کانی غیرفلزی، فرآورده‌های غذایی، تبدیلی و تکمیلی در بخش کشاورزی است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس با اشاره به برخی از تولیدات این طرح‌ها تصریح کرد: تولیدات این طرح‌ها شامل رینگ آلومینیومی خودرو، کاشی ساختمان کفی پرسلانی، آهن اسفنجی، کنستانتره کرومیت و سایر محصولات بوده است.

وی اضافه کرد: در سفر معاون اول رئیس جمهور و وزیر صنعت به استان فارس ۲ طرح بزرگ صنعتی آهن اسفنجی و رینگ خودرو با اشتغال ۴۶۵ نفر و سرمایه گذاری ۴ هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسیده است.

رییس سازمان صنعت فارس اظهار کرد: بهره‌برداری از شرکت ارکا تجارت راه ابریشم نی‌ریز به عنوان سرمایه‌گذار خارجی تولید کننده کنسانتره کرومیت با ظرفیت سالیانه ۳۰ هزار تن و سرمایه گذاری ۳۵ میلیارد ریال افتتاح می‌شود که زمینه اشتغالزایی ۳۵ نفر را فراهم می‌کند.

همتی گفت: از طرح‌های آماده بهره‌برداری نیز ۲ واحد تولید انواع ورق‌های کامپوزیت با سرمایه گذاری ۳۶۰ میلیارد ریال و ایجاد اشتغال برای ۱۵۰ نفر است.
انتهای پیام/ت

اجرای عملیات طرح‌های صنعتی و معدنی در فارس

برچسب ها: اخبار اقتصادی ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار