مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی گفت : دو هزار سبد غذایی به مددجویان کمیته امداد خراسان شمالی توزیع می شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ عباس اهرابی مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی گفت : دو هزار سبد غذایی با اولویت خانوارهای بی‌سرپرست و دارای یتیم و همچنین دارای سرپرست بیمار و سالمندان توزیع می شود.

وی افزود: در این مرحله مددجویان مناطق محروم مرزی خراسان شمالی مشمول دریافت سبدها هستند.

اهرابی با اشاره به اینکه تا قبل از پایان سال توزیع سبدهای غذایی انجام می‌شود، گفت: این سبدها توسط مددکاران کمیته امداد خراسان شمالی بین خانوارهای بی‌سرپرست و دارای یتیم و همچنین دارای سرپرست بیمار و سالمند توزیع می‌شود.

وی افزود: درصورتی‌که مردم سخاوتمند استان همکاری خود را با کمیته امداد استان در آستانه سال نو افزایش دهند، گروه‌های بیشتری از مددجویان تحت پوشش سبد حمایت غذایی قرار می‌گیرند.

اهرابی ارزش هر سبد غذایی را 100 هزار تومان اعلام کرد و گفت: این برنامه برای کاهش فقر مطلق و تأمین امنیت غذایی خانوارهای تحت حمایت در دستور کار قرارگرفته و جزء اولویت‌های این نهاد در آستانه سال نو است.

 وی با اشاره به اینکه بیش از 31 هزار خانوار مددجوی شهری و روستایی با جمعیت 58 هزار نفر هرماه از کمیته امداد مستمری دریافت می‌کنند، افزود: تأمین نیاز این افراد مشارکت همگانی مردم و مسئولان را می‌طلبد.

اهرابی با اشاره به اینکه امسال 135 میلیارد تومان اعتبار از محل منابع دولتی به این نهاد اختصاص یافت، گفت: با توجه به بودجه در نظر گرفته‌شده و دامنه گسترده مددجویان تحت حمایت، این رقم تنها بخش کوچکی از نیازها و مشکلات مددجویان را پوشش می‌دهد.

وی به کمک‌های مردمی به‌عنوان منبع اصلی این نهاد در حمایت از محرومان اشاره کرد و افزود: مردم سخاوتمند استان در 9 ماهه امسال 40 میلیارد تومان کمک کردند که این رقم در سال گذشته 26 میلیارد تومان بود.

وی با اشاره به روش‌های کمک‌رسانی نیکوکاران به محرومان کمیته امداد خراسان شمالی گفت: مردم عزیز استان می‌توانند از طریق گوشی‌های موبایل با پیامک عدد ۱ به سامانه ۸۸۷۷ و فعال‌سازی و تائید کسر روزانه مبلغ ۱۰۰ تومان به‌عنوان صدقه روزانه در این کار خیر مشارکت کنند.

انتهای پیام/آ

کمک 40 میلیاردی مردم خراسان شمالی به مددجویان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.