پست‌های شبکه‌های انتقال و فوق توزیع برق گیلان افزایش می‌یابد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ عظیم بلبل آبادی مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان گفت: در حال حاضر ظرفیت پست‌های شبکه انتقال و توزیع برق گیلان ۷ هزارمگاولت آمپر و مدار خطوط انتقال هم ۲ هزار و ۸۰۰ کیلومتر است که قرار است ۸ پست شبکه انتقال و توزیع برق در استان افزایش یابد.

وی با اشاره به رشد و تغییر الگوی مصرف سالانه برق در گیلان افزود: برای تامین انرژی برق مطمئن و پایدار مشترکان، ۸ پست شبکه انتقال و توزیع برق در شهر‌های رشت، صومعه سرا، انزلی، آستارا و تالش افزایش خواهد یافت.

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان اعلام کرد: از این تعداد پست‌های انتقال و توزیع برق برنامه ریزی شده ۴ پست ۶۳ به ۲۰ کیلو ولت و ۲۳۰ به ۶۳ در شهر‌های رشت و صومعه سرا است که تا تابستان سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

عظیم بلبل آبادی افزود: برای احداث این ۸ پست انتقال و توزیع برق ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است.

وی گفت: پست‌های شبکه انتقال، توزیع و افزایش ظرفیت ترانسفور ماتور برق شهر‌های تالش، انزلی، آستارا و غرب رشت هم تا ۳ سال آینده در مدار بهره برداری قرار می‌گیرد.

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان با بیان اینکه ۶نیروگاه بزرگ و کوچک تولید برق در گیلان ۲ هزار و ۸۱۸ مگاوات برق تولید می‌کنند تصریح کرد: مصرف برق در گیلان حدود ۸۰۰ مگاوات است که مازاد تولید برق به استان‌های تهران، زنجان، مازندران و آذربایجان روانه می‌شود.

 

انتهای پیام/م.ع

تقویت زیرساخت‌های برق در گیلان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.