حنان صلاح پژوهشگر دیدبان حقوق بشر گفت اقدام نظام حاکم بحرین در لغو تابعیت شهروندان این کشور، نقض قوانین بین المللی و با منشور حقوق بشر عربی نیز در تناقض است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پژوهشگر امور خاورمیانه در سازمان دیدبان حقوق بشر گفت اقدام نظام حاکم بحرین در لغو تابعیت شهروندان این کشور، نقض قوانین بین المللی و با منشور حقوق بشر عربی نیز در تناقض است.

شبکه تلویزیونی الجزیره در گفتگو با حنان صلاح به بررسی گزارش جدید این سازمان درباره موارد نقض حقوق بشر در بحرین پرداخت.

وی درباره اینکه لغو تابعیت مخالفان بحرینی تا چه اندازه نقض حقوق بشر محسوب می‌شود و آیا این اقدامات در بحرین استثنا هستند و یا به روشی برنامه ریزی تبدیل شده است، گفت: لغو خودسرانه تابعیت بحرینی‌ها باعث افزایش شمار افراد بی تابعیت می‌شود و این موضوع مخالف قوانین بین المللی است.

از سال ۲۰۱۲ تا کنون مقامات بحرینی تابعیت بیش از ۵۷۰ شهروند بحرینی را لغو کرده اند، در روز ۳۱ ماه ژانویه حکم گروهی ۶۰ نفر صادر و تابعیت ۴۷ نفر از آنان لغو شد، در روز اول فوریه نیز حکم گروهی ۳۲ نفر صادر و تابعیت ۲۵ نفر آنان لغو شد. ما قویا شاهد این موضوع هستیم که لغو تابعیت شهروندان بحرینی که نظام حاکم بر این کشور آنان را عناصر نامطلوب می‌داند، به یک شیوه تبدیل شده است.

 انتهای پیام/

سخنان پژوهشگر دیدبان حقوق بشر درباره سلب تابعیت از شهروندان بحرینی

برچسب ها: بحرین ، آسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار