سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه بردسیر گفت: سند مالکیت موقوفه 220 ساله این شهرستان به ارزش 50 میلیارد ریال اخذ و به نام موقوفه صادرشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ حجت الاسلام حمید رضا حسین رضایی سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بردسیر با تشریح اقدامات حوزه ثبتی این اداره به اخذ سند مالکیت بخشی از اراضی موقوفه "عبدالحسین خان مشیزی" اشاره کرد و گفت: بیش از 3 هکتار از اراضی موقوفه واقع در شهر بردسیر به ارزش 50 میلیارد ریال اخذ و بنام موقوفه صادرشد.


وی افزود: واقف عبدالحسین خان مشیزی در سال 1215 (ه ق) بخشی از املاک خود را که امروز قریب به 5 دانگ از محدوره شهرستان را شامل می شود، جهت امور آستان قدس رضوی و خدام حرم مطهر ،مسجد جامع شهر بردسیر و عزاداری ایام محرم وقف کرد.


حسین رضایی با اشاره به تصرف عدوانی متصرفین به اراضی موقوفه ادامه داد: درجهت احقاق حق موقوفه طرح دعوی در محاکم قضایی اقدام و در نتیجه رای صادره به نفع موقوفه صادرشد.


وی گفت: در حال حاضر در حوزه اراضی مذکور 84 قطعه زمین با کاربری مسکونی در تصرف افراد می باشد که با توجه به تثبیت مالکیت این اراضی ، متصرفین ملزم به تنظیم سند اجاره با اوقاف می باشند.


حسین رضایی با اعلام تعداد موقوفات شهرستان بردسیر اظهار داشت: 156 موقوفه متصرفی و غیر متصرفی با بیش ازیک هزارو 550 رقبه در بردسیر وجود دارد که اطلاعات آنها در سامانه جامع موقوفات و بقاع متبرکه کشور ثبت است.


سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بردسیریکی از مهمترین وظایف اوقاف را علاوه بر اجرای امینانه نیت واقفین خیر اندیش ،حراست و حفاظت از موقوفات دانست و گفت: هدف از سند دار کردن حدود اراضی موقوفات کوتاه کردن دخل و تصرف سودجویان می باشد.

 

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار