مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل از اختصاص نیم درصدی شهرداری‌ها به کتابخانه های عمومی استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، رباب عزیزخانی ،مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل در ادامه به تعامل و همکاری شهرداری‌های استان با کتابخانه‌ها در پرداخت نیم درصد اشاره و خاطرنشان کرد: این نیم درصد حداقل پرداختی شهرداری‌ها به کتابخانه‌های عمومی است و در برخی شهرستان‌ها حتی بالاتر از نیم درصد نیز پرداختی شهرداری‌ها را شاهد هستیم.

عزیزخانی با بیان اینکه در دو سال گذشته ما از طریق نهاد کتابخانه‌ای و از محل خزانه توانستیم تا سهم‌مان را از شهرداری اردبیل در این زمینه دریافت کنیم، بیان کرد: امسال هنوز ريالی از بابت نیم درصد شهرداری اردبیل به ما پرداخت نکرده و ما قطعا تا پایان سال از طریق نهاد و خزانه عمومی این مبلغ را دریافت خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: مبلغی که از محل نیم درصد شهرداری‌ها به کتابخانه عمومی اختصاص می‌یابد رقمی در حدود یک میلیارد تومان است و ما با توجه به شرایط مالی شهرداری‌ها نه تنها در این باب گلایه‌ای نداریم اما امیدواریم در راستای فرهنگسازی شهرداری‌ها این نیم درصد را به موقع پرداخت کنند.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل جذب 20 نفر نیروی انسانی را به کتابخانه‌های عمومی استان یادآور شد و گفت: در حال حاضر 170 نفر نیروی کتابخانه‌ای داریم که با تلاش آنها در کتابخانه‌های مختلف استان خدمات مطلوب به مراجعین ارائه می‌شود.

عزیزخانی ادامه داد: بخش نابینایان کتابخانه مرکزی اردبیل فعال است و تعداد زیادی کتاب به صورت صوتی آماده شده و حتی نابینایان برخی از استان‌ها نیز درخواست ارسال این کتاب‌های صوتی را دارند که ما امیدواریم نسبت به ارسال آن به موقع اقدام کنیم.

وی عضویت رایگان علاقمندان به کتاب را در ایام پیروزی انقلاب در کتابخانه‌های عمومی یادآور شد و خاطرنشان کرد: در سه مورد به صورت استانی دو مورد به صورت شهرستانی و یک مورد نیز به صورت کتابخانه‌ای به مناسبت‌های مختلف عضویت رایگان علاقمندان را شاهد هستیم.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل پروژه‌های قابل افتتاح دهه فجر را سه باب کتابخانه نهادی شامل کتابخانه شام اسبی، کتابخانه مرکزی بیله‌سوار و انجیرلو اعلام کرد و گفت: یک کتابخانه مشارکتی نیز با همکاری بهزیستی تا پایان سال افتتاح خواهد شد.

عزیزخانی از برگزاری هزار ساعت برنامه فرهنگی اعم از نشست‌های کتابخانه‌ای، جمع‌خوانی، بررسی کتاب‌های تازه تالیف، برگزاری مسابقات کتابخوانی و ... را یادآور شد و اظهار کرد: ما برای همکاران نیز دوره مخاطب‌شناسی را برگزار کردیم تا آنها در جذب علاقمندان به کتاب و راهنمایی درست آنها به شکل صحیح عمل کرده و زمینه ماندگاری مخاطبان کتاب را فراهم کنند.

انتهای پیام/ح

افتتاح سه باب کتابخانه نهادی در ایام دهه فجر

برچسب ها: کتابخانه ، دهه فجر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.