مدیر جهاد کشاورزی خاتم گفت: از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون ۶ هزار و ۵۰۰ عدد دستگاه ادوات کشاورزی به کشاورزان شهرستان خاتم اختصاص یافته است.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ مجتبی آغاز مدیر جهاد کشاورزی  شهرستان خاتم با اشاره به نقش روستاییان و عشایر در پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی گفت: باید نقش و جایگاه روستاییان را معرفی کرد و تلاش‌های آن‌ها را به مردم نشان داد.

وی افزود: در همین راستا در ایام مبارک دهه فجر مانور ماشین آلات کشاورزی با هدف شناساندن و ارائه خدمات این ماشین آلات در بخش مرکزی برگزار خواهد شد.

مجتبی آغاز خاطرنشان کرد: بازدید از طرح‌های اقتصاد مقاومتی که در روستا‌ها و شهر هرات انجام شده است از دیگر کار‌هایی است که در دهه مبارک فجر انجام خواهد شد.

وی همچنین روش‌های آبیاری نوین را گامی مهم در توسعه بخش کشاورزی و توسعه کشت‌های کم آبخواه دانست و تصریح کرد: در این ایام همچنین بیش از ۱۰۰ نفر از کشاورزان را جهت بازدید از طرح‌های آبیاری نوین به استان کرمان اعزام خواهیم کرد.

این مقام مسئول با اشاره به رتبه اول شهرستان خاتم در کشت‌های زراعی در استان گفت: سعی داریم تا در جشنواره روستایی عشایری ارقام بذر‌های مصرفی کشاورزان و همچنین مزایای هر کدام از آن‌ها را بیان کنیم.

خاتم در بخش محصول باغبانی با ۱۶ هزار و ۷۰۰ هکتار سطح زیرکشت و ۵۰ هزار تن محصول و ۲۱ درصد تولید استان یزد، در جایگاه نخست است و در محصول گلخانه‌ای با ۳۲ هکتار سطح زیرکشت در جایگاه پنجم قرار دارد.

انتهای پیام/ ا

شهرستان خاتم رتبه اول کشت‌های زراعی در استان یزد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.