رئیس ستاد عتبات عالیات استان اردبیل گفت: بخشی از صحن حضرت زهرا(س) در مجاورت حرم امام علی (ع) در عراق توسط خیرین این استان احداث می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اسفندیار هوشیار ،رئیس ستاد عتبات عالیات استان اردبیل امروز در نشست فصلی شورای هیئت‌های مذهبی و کانون مداحان اردبیل تصریح کرد: در سمت غربی حرم امام علی (ع) بزرگ‌ترین صحن جهان اسلام به وسعت ۲۲۰ هزار مترمربع احداث می‌شود که تا به امروز نیز ۱۲ هزار مترمربع احداث‌شده است.

وی افزود: به‌منظور احداث این صحن از تمامی کشورهای مسلمان کمک‌های نقدی سرریز شده و برای احداث آن هزینه‌ای بالغ بر ۷۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

رئیس ستاد عتبات عالیات استان گفت: احداث ۴۰۰ متر از صحن در سال جاری به استان اردبیل واگذار شده که مبالغی از سوی خیرین به‌منظور اجرای این پروژه جمع آوری شده است.

هوشیار تأکید کرد: با توجه به ارج و جایگاه معنوی این صحن انتظار می‌رود مداحان در جلب مشارکت مردمی با ستاد عتبات عالیات همکاری داشته و در سخنرانی‌های خود به این مهم توجه نشان دهند.

وی با اشاره به اینکه نام‌گذاری این صحن به نام مبارک حضرت فاطمه زهرا (س) خواست و مطالبه مردم ایران است، ادامه داد: برای هر شهرستان در استان اردبیل سهمی در احداث این مجموعه تعریف شده است.

رئیس ستاد عتبات عالیات استان تأکید کرد: با توجه به قرار گرفتن در ایام فاطمیه انتظار می‌رود هر شهرستان سهم خود برای اجرای این پروژه را به شکل شایسته عملی سازد.

 

انتهای پیام/ع

کمک نقدی کشورهای مسلمان برای احداث صحن زهرا (س) در عراق

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.