مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان از افتتاح و کلنگ زنی ۳۳ پروژه منابع طبیعی با اعتبار ۲۴۳ میلیارد و ۳۶۱ میلیون ریال همزمان با دهه فجر در جنوب کرمان خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمدحسن کردستانی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گفت: از این تعداد طرح پنج پروژه عملیات سنگی ‌ملاتی با اعتبار 15 میلیارد و 185 میلیون ریال در سطح یک‌ هزار و 739 هکتار از عرصه‌ های منابع طبیعی مناطق گلاشگرد شهرستان فاریاب، دهکهان شهرستان کهنوج، چاه ‌شور شهرستان منوجان و حسین‌ آباد بلوک شهرستان جیرفت به بهره‌ برداری می‌ رسد.


وی تصریح کرد: همچنین چهار پروژه عملیات، سنگی‌ گابیونی در سطح بیش از 462 هکتار از عرصه‌ های منابع طبیعی مناطق رمون شهرستان جیرفت و نکوگان شهرستان عنبرآباد با اعتبار پنج میلیارد و 820 میلیون ریال و پنج پروژه مدیریت هرزآب در سطح ‌ هزار و 383 از منطقه جنوب کرمان با اعتبار 6 میلیارد و 200 میلیون ریال افتتاح می ‌شود.


کردستانی افزود: 2 پروژه عملیات مالچ ‌پاشی توام با نهال ‌کاری در راستای مقابله با بیابانزایی در سطح 800 هکتار از شهرستانهای رودبار و قلعه‌گنج با اعتبار 125 میلیارد ریال و چهار پروژه نهال‌کاری مناطق بیابانی در 600 هکتار از شهرستان‌ های عنبرآباد، رودبار و قلعه‌گنج با اعتبار 15 میلیارد و 656 میلیون ریال از دیگر طرح‌های قابل افتتاح هستند.


وی اظهار داشت: همچنین در ایام دهه فجر طرح دیوار ساحلی سنگی‌ ملاتی در ‌هزار و 118 هکتار از منطقه حسین‌آباد اسفندقه شهرستان جیرفت با ارزش چهار میلیارد و 800 میلیون ریال کلنگ ‌زنی می ‌شود.


وی با اشاره به اینکه 2 طرح عملیات سنگی ‌گابیونی به مبلغ 10 میلیارد و 500 میلیون ریال در سطح 783 هکتار از مناطق رمون شهرستان جیرفت و نکوگان شهرستان عنبرآباد کلنگ‌ زنی می‌ شود افزود: کلنگ‌ زنی یک طرح توسعه جنگل با بذر نیز در سطح 150 هکتار از عرصه ‌های منابع طبیعی شهرستان جیرفت با ارزش ریالی یک میلیارد و 650 میلیون انجام می‌ شود.
انتهای پیام/ی

کلنگ‌ زنی یک طرح توسعه جنگل با بذر در جیرفت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار