اسحاق جهانگیری گفت: صنایع اجازه استفاده از آب شفاف و قابل شرب را ندارند و باید از پساب استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ معاون اول رئیس جمهور در مراسم افتتاح کارخانه فولاد چادر ملو با تبریک دهه فجر انقلاب اسلامی یکی از مهمترین اهداف ایران را صنعتی شدن دانست و گفت: بخشی از سیاست‌هایی که باید در صنعت به آن توجه شود موضوع مهم محیط زیست است.

دکتر جهانگیری با اشاره به محدودیت منابع آبی در استان یزد و ضرورت توسعه در این استان گفت: صنایع اجازه استفاده از آب شفاف و قابل شرب را ندارند و باید از پساب استفاده کنند.

وی در ادامه به موضوع طرح انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان به فلات مرکزی ایران اشاره کرد و افزود: برای صرفه جویی در مصرف آب و انتقال آن مسئولیت اجتماعی همه‌ی شرکت‌ها لازم است.

معاون اول رئیس جمهور همچنین با اشاره به اهمیت موضوع محیط زیست در صنایع گفت: دولت معتقد به پافشاری بر روی اصول زیست محیطی است، و هیچ شرکتی نمی‌تواند درباره مسائل پیرامونش در این زمینه بی تفاوت باشد.

دکتر جهانگیری در ادامه مجتمع معدنی چادر ملو را به عنوان یک پایگاه صنعتی و مرکز مهم معدنی ایران دانست و اظهار داشت: به برکت انقلاب اسلامی امروز با تولید ۳۳ میلیون تن تولید فولاد خام در جایگاه چهاردهم جهان قرار داریم و همچنین نسبت به سال ۹۲ ظرفیت‌های تولیدی فولادی کشور در دولت تدبیروامید دو ونیم برابر شده است.

معاون اول رئیس جمهور خاطر نشان کرد: در ابتدای دولت تدبیر و امید حتی یک خط فاینانس نداشتیم، اما در حال حاضر بیش از ۳۰ میلیارد دلار خط فاینانس باز شده که ۱۲ میلیارد دلار آن ال سی و در حال اجرا است.

انتهای پیام/ص

سخنان معاون اول رئیس جمهور در یزد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.