رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گرگان از پرداخت بیش از ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات مشاغل خانگی به هنرمندان صنایع دستی این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از گرگان؛ یاسر قندهاری رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گرگان گفت: در ۶ ماه گذشته در راستای حمایت از هنرمندان صنایع دستی ۲۶۰ میلیون تومان تسهیلات کم بهره به هنرمندان شهرستان گرگان با مشارکت اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی در غالب تسهیلات مشاغل خانگی پرداخت شد.

وی افزود: در این مدت ۴۲ پرونده برای دریافت این تسهیلات به بانک عامل معرفی شده اند که از این تعداد ۲۶ مورد تسهیلات مبلغ ۱۰ میلیون تومان دریافت کرده و مابقی نیز در دست اقدام است.

قندهاری اضافه کرد: همچنین ۲۶ مورد تسهیلات پرداختی به هنرمندان صنایع دستی این شهرستان به مبلغ ۲۶۰ میلیون تومان از محل بانک کشاورزی پرداخت شده است.

وی در ادامه گفت: استان گلستان و به ویژه شهرستان گرگان از جاذبه‌ها و ظرفیت‌های بسیار زیادی برخوردار بوده که تنوع محصولات صنایع دستی هنرمندان این شهرستان یکی از این ظرفیت‌ها است.

قندهاری در پایان گفت: حمایت از هنرمندان صنایع دستی می‌تواند موجب رشد اشتغال پایدار در شهرستان از طریق جذب و معرفی محصولات صنایع دستی به گردشگران به عنوان سوغات و ره آورد سفر در نهایت موجب رشد اقتصادی شهرستان گردد.

انتهای پیام/ق
 
 

پرداخت تسهیلات به هنرمندان صنایع دستی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.