در سومین روز از دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی، نخستین صندوق شهرستانی حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان قزوین در شهرستان تاکستان تشکیل شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ صندوق کشمش شهرستان تاکستان به عنوان چهل و نهمین صندوق شهرستانی است که با سرمایه دویست و دومیلیارد ریال و با سهامداری قریب به ۱۷ هزار بهره بردار با محوریت محصول کشمش از محل اعتبارات مربوط به مصوبات سفر هیات دولت به استان قزوین، تشکیل می‌شود.

علیرضا اشرفی عضو هیات مدیره شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در این جلسه گفت: با تشکیل صندوق شهرستانی حمایت از توسعه بخش کشاورزی تاکستان تعداد صندوق‌های حمایت از توسعه بخش کشاورزی در کل کشور به تعداد ۱۱۰ صندوق با سهامداری ۹۰ هزار و ۳۹۹ بهره بردار حقیقی، ۷ هزار و ۵۵۴ تشکل بخش کشاورزی و دو هزار و ۹۱۹ بهره بردار مستقل و با سرمایه ۱۴ هزار و ۴۶۰ میلیارد ریال ارتقا می‌یابد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین در این مراسم گفت: صندوق توسعه کشاورزی تاکستان فرصت و ظرفیت مناسبی برای توسعه بخش کشاورزی این شهرستان محسوب می‌شود.

به گفته فاطمه خمسه، نزدیک به ۱۶ هزار و ۲۸۱ نفر عضو صندوق توسعه بخش کشاورزی شهرستان تاکستان هستند.

وی اضافه کرد: یکی از امتیازات این صندوق این است که با اعتبار بسیار خوبی شروع به کار کرده که امیدواریم با درایت و تدبیر اعضا بتواند هیات مدیره خوبی را انتخاب کند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان گفت: این صندوق حق تاکداران است که بتوانند در تعیین سرنوشت و انتخاب هیات مدیره مشارکت کنند.

خمسه اضافه کرد: در وهله اول این صندوق مربوط به کشمش است که در آینده به سایر محصولات نیز سوق داده خواهد شد.

نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی هم در این مراسم گفت:صندوق کشمش شهرستان تاکستان در کشور به عنوان اولین صندوق قدرتمند با یک سرمایه عظیم در حال شکل گیری است.

بهمن طاهرخانی افزود: این صندوق‌ها در زمینه اجرای سیاست‌های اقتصاد کشور و قانون اساسی است که می‌تواند نقش موثری در اقتصاد کشاورزی و باغداران و همچنین اشتغال زایی داشته باشد.

وی اضافه کرد: صندوق‌های حمایت از توسعه بخش کشاورزی بعنوان نهاد‌های غیر دولتی هستند که در زمینه تحقق بخشیدن به سیاست‌های دولت در بخش اقصادی و از مصادیق عینیت بخشیدن به اصل ۴۴ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و تقویت توسعه بخش کشاورزی تشکیل می‌شوند.
نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی افزود: دولت در تلاش است که اقتصاد کشاورزی را به سمت و سوی اشتغالزایی و اقتصادی کردن بخش کشاورزی حرکت دهد.

سیاوش طاهر خانی فرماندار شهرستان تاکستان هم در این مراسم گفت:صندوق شهرستانی حمایت از توسعه بخش کشاورزی تاکستان می‌تواند باایجاد و تقویت ظرفیت‌ها و قابلیت‌های مطلوبی در ارتقاو توسعه کمی و کیفی این بخش، ایفای نقش کند.

انتهای پیام/

تشکیل نخستین صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی در تاکستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.