مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین گفت: به دلیل رشد نکردن مناسب گندم در سال زراعی جاری احتمال افزایش خسارت سن غلات وجود دارد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ عباس علیخانی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین افزود: به همین منظور کشاورزان باید آمادگی لازم برای مبارزه با سن غلات در مزارع گندم خود را از هم اکنون داشته باشند.

علیخانی اضافه کرد: کاهش شدید بارندگی‌های پائیزی و رشد نا مناسب گندم‌های دیم، باعث کاهش پتانسیل عملکرد گندم می‌شود که سن گندم و پوره با تراکم کمتری می‌تواند به آستانه زیان اقتصادی برسد.

وی گفت: سن گندم مهمترین آفت این محصول در اراضی کشاورزی است و کشاورزان باید بیش از پیش آمادگی لازم برای مبارزه با این آفت در مرحله ریزش اولیه داشته باشند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین افزود: در همین زمینه دو کارگاه آموزشی در مراکز جهاد کشاورزی حومه قزوین وکوهین برای آگاهی بیشتر کشاورزان با نحوه زندگی و زمان دقیق مبارزه با این آفت برگزارشده است.

علیخانی گفت: کشاورزانی که مزارع گندم و جو آن‌ها مشرف به اماکن زمستان گذرانی سن است در صورت مشاهده سن مادر در کشتزار‌های خود، در اسرع وقت برای اخذ توصیه‌های فنی به مرکز جهاد کشاورزی منطقه خود مراجعه کنند.

انتهای پیام/

کشاورزان استان قزوین برای مبارزه با سن غلات آماده باشند

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.