خانه های شهری و روستایی که با طلوع فجر روشن شدند/برق رسانی به بیش از چهارصد روستای سمنان بعد از انقلاب

هم زمان با پیروزی انقلاب اسلامی برق رسانی در استان سمنان تسریع شد و بسیاری از مناطق شهری و روستایی از نعمت برق بهره مند شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، این روزها بوی خوش عطر آزادی را می توان در هوای کشورمان استشمام کرد. پیروزی انقلاب اسلامی معجزه ای الهی بود و مهم ترین و اساسی ترین عامل پیروزی انقلاب قیام مردم بود. دهه فجر فرصت بازنگری در ارزش ها است.

تسریع در برق رسانی در سمنان با طلوع فجر خورشید

با پیروزی انقلاب اسلامی تحولات عظیمی در کشور ایجاد شد ، 39 سال از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران می گذرد اکنون به بررسی یکی از دست آوردهای این انقلاب در حوزه توزیع برق استان سمنان می پردازیم.

سید محمد موسوی زاده مدیر عامل توزیع برق استان سمنان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، گفت: پس از پیروزی انقلاب چهارصد و 14 روستا برق دار شدند که 88 درصد نسبت به قبل رشد داشته است.

تسریع در برق رسانی در سمنان با طلوع فجر خورشید

مدیرعامل توزیع برق استان سمنان احداث شبکه هوایی در استان را قبل از انقلاب هفتصد و 11 کیلومتر دانست و تصریح کرد: پس از پیروزی انقلاب 9 هزار و هشتصد و 29 شبکه هوایی احداث شد که 93 درصد رشد داشته است.

رشد 95 درصدی احداث شبکه زمینی برق در استان سمنان

سید محمد موسوی زاده احداث شبکه زمینی در استان سمنان را قبل از انقلاب 52 کیلومتر عنوان کرد و اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب هزار و 37 شبکه زمینی احداث شده که 95 درصد نسبت به قبل از پیروز انقلاب رشد داشته است.

تسریع در برق رسانی در سمنان با طلوع فجر خورشید

وی نصب پست های توزیع برق در استان سمنان را قبل از انقلاب سیصد و 48 دستگاه دانست و گفت: پس از پیروزی انقلاب 7 هزار و سیصد و 83 دستگاه اضافه شده که 95 درصد رشد داشته است.

موسوی با بیان اینکه نصب انشعاب برق چاه های آب کشاورزی در استان سمنان قبل از انقلاب 68 انشعاب بوده است گفت: پس از پیروزی انقلاب 2 هزار و سیصد و 65 انشعاب اضافه شده که 97 درصد رشد داشته است.

تسریع در برق رسانی در سمنان با طلوع فجر خورشید

مدیرعامل توزیع برق استان سمنان با بیان اینکه نصب سرچراغ روشنایی معابر در استان سمنان قبل از انقلاب 3 هزار دستگاه بوده است، اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب 11 هزار و هشتصد و 29 دستگاه اضافه شده که 97 درصد رشد داشته است.

سید محمد موسوی ظرفیت پست های توزیع برق را در استان سمنان قبل از پیروزی انقلاب 69 مگاوات آمپر دانست و افزود: پس از پیروزی انقلاب هزار و دویست و 27 مگاوات آمپر اضافه شده که 95 درصد رشد داشته است.

تاریخ انقلابی بیش از هر دست آورد دیگری نیازمند پاسداری و نگهداری است ، باید از تاریخ انقلاب عبرت گرفت و آن را برای آیندگان نوشت که این انقلاب با خون هزاران شهید آبیاری شد.

گزارش از سمانه قربانی

انتهای پیام/ب

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار