یک مقام مسئول گفت: صندوق بیمه محصولات کشاورزی،هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان غرامت مربوط به سال زراعی ۹۵-۹۶ به کشاورزان بدهکار است.

صندوق بیمه با کمبود اعتبار دست و پنجه نرم می کندعلی ابراهیمی پاک عضو هیات مدیره صندوق بیمه محصولات کشاورزی در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه کمبود اعتبار، چالش اصلی پیش روی صندوق بیمه است، اظهار کرد: صندوق بیمه محصولات کشاورزی تاکنون حدود هزار و 100 میلیارد تومان غرامت مربوط به سال زراعی 95-96 به کشاورزان بدهکار است.

وی با اشاره به اینکه میزان اعتبار صندوق در سال زراعی 94-95، حدود 950 میلیارد تومان بود، افزود: 400 میلیارد تومان از این میزان سال گذشته و 500 میلیارد تومان امسال به حساب کشاورزان واریز شد.

این مقام مسئول با انتقاد از کاهش 35 درصدی اعتبار صندوق بیمه در لایحه بودجه سال آینده بیان کرد: صندوق پیشنهاد تخصیص اعتبار یک هزار و 500 میلیارد تومان به دولت داد، در حالیکه رقم اعتبار پیشنهادی در بودجه سال آینده هزار میلیارد تومان است که این رقم در مقایسه با اعتبار سال گذشته حدود 35درصد تقلیل یافته است .

ابراهیمی پاک درباه آخرین وضعیت استقبال کشاورزان نسبت به بیمه محصولات در سال زراعی جدید بیان کرد: استقبال کشاورزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 25 تا 30 درصد افزایش یافته است.

به گفته این مقام مسئول حق بیمه کشاورزان برای برخی محصولات تولیدی ناشی از افزایش تعهد صندوق بیمه دستخوش تغییر و تحولاتی قرار گرفت.

 پرداخت 120 میلیارد تومان از غرامت مرغداران

وی با اشاره به آخرین وضعیت غرامت پرداختی به مرغداران در پی آنفلوانزا فوق حاد پرندگان گفت: غرامت پرداختی به مرغداران ناشی از معدوم سازی  19 میلیون قطعه مرغ تخم گذار حدود 210 میلیارد تومان است که 120 میلیارد تومان آن به مرغداران پرداخت شده و حدود 30 درصد دیگر در حال پرداخت است.

به گفته وی؛ با توجه به این فاجعه ملی از دولت انتظار می رود که اعتبار لازم به منظور پرداخت غرامت مرغداران را در اختیار صندوق قرار دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار