آیت الله اراکی گفت: همه مردم فلسطین در رفراندومی عمومی نظام سیاسی خود را انتخاب کنند.

به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، آیت الله محسن اراکی دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی در بیست و نهمین نشست کمیته دائمی کنفرانس بین المللی احزاب آسیایی و دومین کنفرانس ویژه راه ابریشم اظهار کرد: صلح بدون عدالت ممکن نیست و بدون عدل نمی شود، صلح را برقرار کرد.

وی ادامه داد: عدل مطلوب همه ملت ها است و آنان در هدف عدالت مشترک اند.

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی بیان کرد: پیشنهاد می کنم این اجتماع بزرگ و مهم این مقوله اساسی عدالتی که در فرمایش امام علی (ع) پایه گذاری شده است را در بین ملت ها ترویج کنند.

وی با تاکید بر اینکه اگر برای خود رشد اقتصادی و رفاه می خواهیم مانع رشد اقتصادی دیگران نباشیم، اضافه کرد: رشد اقتصادی بشری که بتواند بر مبنای عدالت همکاری کند به رشد اقتصادی دیگران کمک می کند.

آیت الله اراکی گفت: اگر در منطقه فلسطین عدالت برقرار شود مشکل فلسطین حل می شود و پیشنهاد جمهوری اسلامی عین عدل است که رفراندم انجام گیرد و همه مردم فلسطین در رفراندومی عمومی نظام سیاسی خود را انتخاب کنند. 

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی تصریح کرد: دست از سر مردم یمن بردارید. برای چه عربستان سعودی در یمن دخالت می‌کند، نیروهای امارات متحده در یمن چه می خواهند؟! بگذارید مردم یمن انتخاب کند.

آیت الله اراکی ادامه داد: به جای اینکه یمن را تخریب کنید یمن را کمک کنید به جای ریختن بمب بر سر مردم یمن ،یمن را آباد کنید؛ بگذارید مردم یمن خود تصمیم گیرند و این پیام جمهوری اسلامی است و امیدوارم این جمع واقف به این مباحث کار خود را به پایان ببرد.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اظهار کرد: هیچ گاه جنگ بین ادیان نبوده است، جنگ بین ستمگران زیاده خواهی است که برای منافع شخصی خود گاهی از ابزار دین استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار