وزیر کشور افغانستان: گروه‌های تروریستی در پاکستان آموزش می‌بینند

وزیر کشور افغانستان در یک کنفرانس خبری گفت مدارکی غیرقابل انکار در دست دارد که نشان می‌دهد مهاجمان حملات اخیر در این کشور در پاکستان آموزش دیده بودند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اسپوتنیک، در ماه ژانویه، نزدیک به 200 نفر در حملات داعش و طالبان در افغانستان کشته شدند. اسلام‌آباد این حملات را به شدت محکوم و بارها ادعای پناه دادن به تروریست‌ها را رد کرده است.

اکنون، ویس احمد برمک، وزیر کشور افغانستان، ادعا کرده است کابل مدارک غیرقابل انکاری را به اسلام‌آباد ارائه کرده است که نشان می‌دهد عناصر داعش و طالبان که در ماه ژانویه دست به چند حمله تروریستی در افغانستان زده اند، در خاک پاکستان آموزش دیده بوده اند.

برمک گفت به نظر می‌رسد این مهاجمان در مراکزی در شهر مرزی چمن پاکستان آموزش دیده اند.

وی همچنین به اعترافات چند مهاجم دستگیر شده اشاره کرد که بیان‌گر این بوده اند که مقامات پاکستان به سران طالبان اجازه می‌دهند «آزادانه» در این کشور حرکت کنند.

وزیر کشور افغانستان این اظهارات را در یک کنفرانس خبری مطرح کرد که در آن، مقامات بلندپایه نظامی و امنیتی پاکستان و افغانستان، از جمله معصوم استانکزی، رئیس امنیت ملی افغانستان نیز حضور داشتند.

پیش از این، اسلام آباد حملات تروریستی ماه ژانویه در افغانستان که جان نزدیک به 200 نفر را گرفت، محکوم کرده بود.

اوایل ماه ژانویه، آمریکا تصمیم گرفت کمک‌های مالی مربوط به مسائل امنیتی به اسلام‌ آباد را متوقف کند. آمریکا دلیل از این اقدام را ادعای حمایت پاکستان از گروه طالبان و دیگر گروه‌های وابسته به آن اعلام کرده است.

اسلام آباد بارها اتهامات مربوط به پناه دادن به داعش و طالبان در خاک خود را رد کرده است. دولت پاکستان با اشاره به این‌که این کشور غالبا با هزینه‌های داخلی به مبارزه علیه تروریسم ادامه می‌دهد، پیشتر آمادگی خود را برای «تامین امنیت جانی برای شهروندان و ایجاد ثبات در مناطق مرزی» اعلام کرده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار