مدیر کل بهزیستی آذربایجان شرقی گفت: در این راستا شهرستان‌های دارای جمعیت بالای ۵۰ هزار نفر باید به اورژانس اجتماعی مجهز شوند که حدود ۹ اورژانس اجتماعی در ایام مبارک دهه فجر در استان افتتاح خواهند شد.

لزوم ایجاد اورژانس اجتماعی در شهرهای بالای ۵۰ هزار نفر استانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ محسن ارشدزاده  مدیر کل بهزیستی آذربایجان شرقی ،در همایش «سلامت اجتماعی با محوریت فضای مجازی و آسیب‌های ناشی از آن» سلامت اجتماعی را از ارکان اساسی سلامت افراد جامعه دانست و گفت: طبق قانون برنامه ششم توسعه، سازمان بهزیستی کشور مسئولیت سلامت اجتماعی را بر عهده دارد.

وی با اشاره به این‌که در حال حاضر تمامی جوامع به دنبال توسعه‌ی اجتماعی و سیاسی و فناوری خود هستند، افزود: در مسیر توسعه نباید از آسیب‌های اجتماعی ناشی از توسعه یافتگی و فناوری غافل شد.

ارشدزاده با اشاره به کنترل آسیب‌های اجتماعی در آذربایجان شرقی، گفت: آسیب‌های اجتماعی قابل کنترل بوده و جهت کنترل، پیشگیری و‌ مقابله با آسیب‌های اجتماعی باید دارای برنامه‌ریزی جهت آگاه سازی، توانمندسازی و مهارت آموزی قشرهای آسیب پذیر جامعه باشیم.

وی با تاکید به مسئولیت و نقش مهم خانواده‌ها در مقابله با آسیب‌های اجتماعی، اظهار کرد: معتقدم اگر خانواده‌ها در قبال اعضای خانواده‌ی خود احساس مسئولیت نکنند، آسیب‌های اجتماعی گسترش خواهند یافت.

مدیرکل بهزیستی استان افزایش مراکز اورژانس اجتماعی از پنج مرکز به ۱۶ مرکز در شهرستان‌های استان را از مهم‌ترین فعالیت‌های بهزیستی استان در راستای مقابله با آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد.

وی با بیان این‌که طبق قانون برنامه ششم توسعه، سازمان بهزیستی مسئولیت سلامت اجتماعی را بر عهده دارد، گفت: در این راستا شهرستان‌های دارای جمعیت بالای ۵۰ هزار نفر باید به اورژانس اجتماعی مجهز شوند که حدود ۹ اورژانس اجتماعی در ایام مبارک دهه فجر در استان افتتاح خواهند شد.

انتهای پیام/خ

 لزوم ایجاد اورژانس اجتماعی در شهرهای بالای ۵۰ هزار نفر استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.