رئیس حوزه هنری استان اردبیل گفت: آثار دو هنرمند اردبیلی به فراخوان آثار هنری با موضوع «گرم شدن کره زمین» در لندن راه یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، امیر رجبی، رئیس حوزه هنری استان اردبیل  با اعلام این خبر اظهار داشت: آثار دو هنرمند اردبیلی رحمان مجرد و نوید طالبی در دو بخش عکس و پوستر به فراخوان آثار هنری با موضوع «گرم شدن کره زمین» در لندن راه یافته است که در این فراخوان آثار هنرمندانی از 13 کشور جهان داوری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه لندن به عنوان یکی از پایتخت‌های دارای بیشترین تعداد هنرمندان و سازمان‌های هنری می‌باشد، افزود: این فراخوان به تازگی در این کشور طراحی شده که آثار هنرمندانی از کشورهای ایران، هند، انگلستان، ایتالیا، اسپانیا، اتریش، آمریکا، آلمان، نروژ، کانادا، برزیل، ترکیه و بلژیک شرکت داده شده و آثار آنان داوری خواهد شد که آثار منتخب از هر کشور بعد از مرحله داوری به صورت دائمی در سایت هنری Lys d’Or به صورت آنلاین ثبت و قابل مشاهده خواهد بود.

رئیس حوزه هنری استان اردبیل با اشاره به هدف از برگزاری این جشنواره و فراخوان این دوره تصریح کرد: وب سایت Artist Quarter کشور لندن به منظور حمایت و کمک به ترویج صدای جمعی در خصوص «گرم شدن کره زمین» و پیدا کردن راه‌حلی برای مقابله با این پدیده این جشنواره را برگزار می‌کند که دو هنرمند اردبیلی نیز در این جشنواره و فراخوان هنری شرکت دارند.

رجبی با تاکید بر اینکه موضوع اصلی این فراخوان گرم شدن کره زمین، جنگ آب و چشم‌انداز هنرمند در آینده است، افزود: لازمه شرکت کردن در این جشنواره و فراخوان هنری این است که هنرمند باید چشم‌انداز آینده احتمالی که توسط رفتار انسان نسبت به سیاره زمین تعیین می‌شود را تفسیر کند و در آثار خود به خوبی و به وضوح به آن اشاره داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه خطر گرم شدن کره زمین خطر جدی برای تمامی کره زمین می‌باشد، افزود: توجه به دیدگاههای درون‌گرا، خلق و خوی و حرکات درونی، محکومیتها و هشدارها، تغییرات سریع آب و هوا، فقدان آب آشامیدنی، پیشرفت بیابان، سرزمینهای غرق شده، ناپدید شدن یخچالهای طبیعی و بسیاری دیگر از پدیده‌های اکتسابی از اهداف دیگر این فراخوان است که در طول این فراخوان سعی می‌شود از آثاری که نزدیک به این موضوعات بود پذیرفته و به مرحله نهایی جشنواره دعوت به عمل آید.

رئیس حوزه هنری استان اردبیل از راه‌یابی آثار دو هنرمند اردبیلی به این فراخوان آثار هنری در لندن خبر داد و اظهار کرد: رحمان مجرد و نوید طالبی دو هنرمند راه یافته به این فراخوان هنری هستند که امیدواریم یکی از منتخبان این دوره از جشنواره در لندن باشند و مثل همیشه برای استان و به تبع برای کشور افتخارآفرینی کنند.

انتهای پیام/ح

حضور هنرمندان از 13 کشور در فراخوان جشنواره هنری بین‌المللی لندن

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.