رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: نظام آموزشی ما ناسالم است و هر چه سطح تحصیلات بالا می‌رود ادب کمتر می‌شود.

مسائل تربیتی در نظام آموزشی ما لنگ می‌زند

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ حجت‌الاسلام محسن قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز کشور امروز پنج شنبه در دومین روز گردهمایی سراسری اساتید معارف دانشگاه‌های آزاد گفت: رویکرد دانشگاه و آموزش و پرورش باید تربیتی باشد، اما ما نظام آموزشی ناسالمی داریم و هر چه سطح تحصیلات افزایش می‌یابد ادب کمتر می‌شود و مسائل تربیتی در نظام آموزشی ما لنگ می‌زند.

 وی با اشاره به اینکه به دلیل کم کاری استادان معارف و اخلاق، دانشگاه‌های کشور به سرطان اخلاقی تبدیل شده است، ادامه داد: استادان معارف باید قبل از اینکه کارمند دولت باشند، به معلمی و علم آموزی که شغل انبیا (ع) است، بپردازند.

حجت‌الاسلام‌ محسن قرائتی با بیان اینکه معلمان معارف باید ضمن استمداد طلبیدن از درگاه ربوبی، در تدریس خود شبهات را پاسخگو باشند، تصریح کرد: گسترش شبهات در فضای مجازی موجب بی دین شدن جوانان در عرض ۳۰ ثانیه شده است.

وی با بیان اینکه هر طلبه باید یک مسجد داشته باشد، افزود: موضوعات بیان شده در مساجد که خارج از وظایف است برای قیامت شما اساتید محاسبه می‌شود، معلم دینی باید از درون بجوشد و به اطلاعات کتاب بسنده نکند.

حجت الاسلام قرائتی اضافه کرد: انسان اگر چه در علم و سواد محدود است، اما در نیت نامحدود است، تمام اعمال ما باید با نیت گسترده باشد، مثلاً در هنگام صدقه نیت ما دفع بلا از تمام هستی باشد.

 رئیس ستاد اقامه نماز کشور به خصوصیات اصلی یک استاد و لازمه تدریس، اشاره کرد و ادامه داد: یک معلم در ابتدا باید از خدا کمک بخواهد، اطلاعات و تجربیات کافی را داشته باشد، از بچه‌ها دعوت کند، در تدریس خصوصی و عمومی به پاسخ‌دهی به شبهات بپردازد.

حجت‌الاسلام‌ محسن قرائتی با اشاره به اینکه برخی روحانیون دچار خودباختگی شده و درگیر القاب و سمت‌ها هستند، تصریح کرد: بیان یک حرف باید یا واجب باشد، یا مستحب باشد، یا مشکل جامعه  را حل کند و یا مشکل فردی را حل کند، وگرنه بیان آن فایده‌ای ندارد.

 رئیس ستاد اقامه نماز کشور تصریح کرد: معلم باید دلسوز باشد و سعه صدر داشته باشد، خود را فارغ از تحصیل نداند تا مؤثر باشد.

 وی ادامه داد: در دانشگاه و آموزش ‌و پرورش مسائلی مطرح می‌شود که نه دانستنش مشکلی را حل می‌کند و نه ندانستنش مشکلی ایجاد می‌کند.

حجت الاسلام قرائتی با بیان اینکه ما به جای طرح تحول، به مرد تحول نیاز داریم، اضافه کرد: در ابتدا باید معلم به حرف خود ایمان داشته باشد و برای ایجاد تحول نیازمند امداد غیبی هستیم.

وی گفت: ساعات تدریس در مدارس و دانشگاه بر طبق وظیفه، برای قیامت حساب نمی‌شود.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور، بیان کرد: اگر فردی خارج از شرح وظایف عمل کند به معنای ایجاد تحول است و گرنه مانند دیگران در حال انجام وظایف است.

انتهای پیام/ن

صحبت های قرائتی در گردهمایی سراسری اساتید معارف دانشگاه‌های آزاد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۵ ۱۲ بهمن ۱۳۹۶
باید مسئولین بیشتر به این امر توجه کنن
آخرین اخبار