به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ مدیرکل آموزش و پرورش لرستان در جمع منتخبین انجمن اولیاء و مربیان مناطق و شهرستانها گفت: تا زمانی که برنامه های آموزش و پرورش را خانواده ها نشناسند، نپذیرندو همراهی نکنند ، موفقیت چندانی در حوزه تعلیم و تربیت حاصل نخواهد شد.
خدانظر دریکوند افزود: سرمایه اجتماعی شاخص اصلی توسعه است و هیچ جامعه ای بدون سرمایه اجتماعی به توسعه نخواهید رسید.
وی شاخص اصلی سرمایه اجتماعی را اعتماد اجتماعی برشمردو افزود : تا زمانی که اعتماد اجتماعی ایجاد نشود ؛سرمایه اجتماعی شکل نمی گیرد و تا زمانی که سرمایه اجتماعی همه جانبه شکل نگیرد توسعه تحقق نخواهد یافت.
دریکوند تصریح کرد: اگر بخواهیم این پلکان را به درستی پیش ببریم باید از پله اول شروع کنیم و اولین پله هم اعتماد اجتماعی است.
مدیرکل آموزش و پرورش یکی از اتفاقات خوب را در آموزش و پرورش، دخالت دادن و مشارکت خانواده ها و مردم در تصمیم گیری و برنامه ریزی ها عنوان کردو ادامه داد : آموزش و پرورش بدون مشارکت اولیاء توفیق چندانی حاصل نخواهد کرد.
وی تاکید کرد: تعلیم و تربیت در مدارس بدون همکاری ، مشارکت و پذیرش خانواده ها محقق نخواهد شدو اضافه کرد: تا زمانی که برنامه های آموزش و پرورش را خانواده ها نشناسند ، نپذیرندو همراهی نکنند ، موفقیت حاصل نخواهد شد.
دریکوند در ادامه تصریح کرد: موفقیت زمانی حاصل می شود که ما اثر و نتیجه کارهای فرهنگی را در عملکردو رفتار مردم مشاهده کنیم . وی سهم دستگاههای فرهنگی و آموزشی را در تربیت اجتماعی مهم برشمرد و افزود: شاید بتوان کارهای زیادی را با زور وتهدید انجام داد ؛ولی باید یقین داشت که تعلیم و تربیت با زورو ارعاب انجام شدنی نیست و باید با پذیرش متقابل به این کار مبادرت کرد.
دریکوند به نقش نهادهای مردم نهاد در پیشبرد اهداف مدارس تاکید کرد و گفت : خانواده ها باید به مدارس اعتماد کنند و با مشورت و همراهی انجمن اولیا و مربیان در این مسیر با معلمان و مدیران همکاری و همراهی کنند .
وی آسیب های عمده انجمن های اولیاو مربیان و شوراهای دانش آموزی را متوقف شدن در مراحل بالاتر ذکر کردو گفت : این انتخابات با شورو حرارت آغاز می شود ولی در مراحل بالاتر متوقف شده و ارتباط خود را با مدارس و دانش آموزان به یکباره قطع می کند و بازخورد تصمیمات به دل مدارس رسوخ نمی کند.
مدیرکل آموزش و پرورش در ادامه سخنان خود اظهارکرد: یکی از اهداف تعلیم و تربیت این است که دانش آموزانی تربیت کنیم که هم در جنبه فردی ،هم اجتماعی و هم ملی شخصیت های خود واقع بین باشندو از خود بزرگ بینی یا خود کم بینی اجتناب کنند.
وی ادامه داد: ما باید با اشراف به نقاط قوت و ضعف خود تلاش کنیم تا ضمن رفع کاستی ها و نواقص از نقاط قوت دیگران برای پیشبرد بهتر امور استفاده کنیم.
انتهای پیام/د