شهید علی‎محمد مرادی سیبکی، یکی از شش شهید انقلاب اسلامی در استان چهارمحال و بختیاری است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ شهید علی‎محمد مرادی سیبکی، یکی از شش شهید انقلاب اسلامی در استان چهارمحال و بختیاری است.
 
زندگی‎نامه شهید انقلاب اسلامی؛ علی‎محمد مرادی سیبکی
شهید علی‎محمد مرادی ۱۹ شهریور ۱۳۳۴ در خانواده‌ای مذهبی در روستای سیبک چغاخور از توابع شهرستان بروجن استان چهارمحال و بختیاری به دنیا آمد. پدرش نورمحمد، کارگر و مادرش کافیه، خانه دار بود.

وی، پس از پایان تحصیلات دوره ابتدایی، به علت نبود مدرسه راهنمایی در روستا امکان ادامه تحصیل نداشت، بنابراین برای کمک به تأمین هزینه‌های زندگی، زادگاه خود را به مقصد اصفهان ترک کرد و در یک کارخانه مشغول به کار شد.

این شهید به دلیل علاقه زیاد به کسب علم و تهذیب نفس، روز‌ها کار می‌کرد و به صورت شبانه درس می‌خواند تا اینکه موفق به اخذ دیپلم حسابداری شد و علیرغم میل باطنی، خدمت سربازی را هم در دوران ستمشاهی پهلوی پشت سر گذاشت.

بعد از سربازی به استخدام بانک تجارت درآمد و از حقوق خود، به خانواده و بستگان تهیدستش کمک می‌کرد.

شهید مرادی همچنین در کنار کار، در کلاس‌های قرائت و مفاهیم قرآن کریم نیز شرکت می‌کرد و تبدیل به یک قاری ممتاز قرآن شده بود.

شهید مرادی با اوج گیری انقلاب اسلامی، در کنار مرحوم آیت الله سید حسین خادمی اصفهانی (۱۲۸۰ـ۱۳۶۳ ش) از روحانیون پیرو خط امام (ره)، برای پیشرفت انقلاب اسلامی تلاش و جان‌فشانی می‌کرد و در برنامه‌های دینی، مذهبی و سیاسی مساجد و تظاهرات علیه رژیم طاغوت شرکت فعال داشت.

این مبارز انقلابی در روز ۲۱ مرداد ۱۳۵۷ برابر با ۶ رمضان المبارک ۱۳۹۸ هجری قمری و در حالی که روزه بود، وصیت نامه خود را تنظیم کرد و در بین قرآن گذاشت و برای شرکت در تظاهرات به طرف منزل آیت الله خادمی حرکت نمود که یک استوار دوم ارتش شاهنشاهی ایران مانع از رفتن او گردید.

تلاش شهید مرادی برای ورود به منزل آیت الله خادمی باعث شد این عامل مزدور ساواک به سمت وی تیراندازی کند که با شلیک ۸ گلوله به شهادت رسید و با زبان روزه آسمانی شد.

پیکر مطهر این شهید ۶ روز در سردخانه بود و کسی اطلاعی از وی نداشت تا اینکه صاحبخانه شهید متوجه شد که مستأجر مومن و انقلابی اش به شهادت رسیده است، بنابراین به زادگاهش روستای سیبک آمد و به خانواده او اطلاع داد.

خانواده شهید هم به اتفاق تعداد زیادی از اهالی محل، عازم اصفهان شدند و پیکر مطهر این مبارز شهید را تحویل گرفتند و به سیبک منتقل کردند.

پیکر شهید علی‎محمد مرادی پس از تشییع با شکوهی، در زادگاهش روستای سیبک به خاک سپرده شد.

روستای سیبک از توابع دهستان چغاخور بخش بلداجی است که در فاصله ۵۰ کیلومتری شهر بروجن (مرکز شهرستان بروجن) و ۶۵ کـیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد.
 
استان چهارمحال و بختیاری در دوران مبارزات انقلابی، ۶ شهید به نام‌های علی‎محمد مرادی سیبکی، قربانعلی داودی فارسانی، سید عباس صالحی، خسرو سلیمی ناغانی، غلامحسین آبافَت بروجنی و اسکندر آذر خراجی را تقدیم کرده است.

انتهای پیام/م

شهید علی‎محمد مرادی سیبکی از شهدای انقلاب اسلامی

برچسب ها: شهدا ، دهه فجر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار