معاون عمران وزیر کشور گفت: بازسازی ۲۷۰ محله امری دشواری است اما وزارت کشور با به کارگیری تمام توان خود در تلاش است این امر را محقق کند.

وزارت کشور  تمام توان خود را برای بازسازی 270 محله فرسوده به کار می‌گیردمحمد علی افشانی معاون امور عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور در گفت‌وگو با  خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،درباره بازسازی بافت‌های فرسوده اظهار کرد: طبق قانون برنامه ششم باید سالانه ۲۷۰ محله بازسازی شود.

وی افزود: بازسازی ۲۷۰ محله امری دشواری است اما وزارت کشور با به کارگیری تمام توان خود در تلاش است این امر را محقق کند.

افشانی بیان کرد: مسائل و مشکلات مختلفی برای بازسازی این ۲۷۰ محله وجود دارد، اگر بخواهیم یک خانه را تملک کنیم ممکن است آن خانه به چندین ورثه رسیده باشد در این صورت حتی اگر یک نفر هم رضایت ندهد ما نمی‌توانیم خانه را در بافت فرسوده تملک کنیم.

وی ادامه داد: اخیرا جلسه مهمی با حضور استانداران و شهرداران سراسر کشور برگزار و مقرر شد زمین‌های دولتی در شهر‌ها در اختیار سرمایه گذاران قرار بگیرد و آن‌ها این زمین‌ها را به زمین‌های مسکونی تبدیل کنند و در کنار این واحد‌های مسکونی نیز مراکز خدماتی ساخته شود.

افشانی تاکید کرد: کسانی که در بافت فرسوده سکونت دارند در مساکنی که توسط سرمایه گذاران ساخته می‌شود مستقر خواهند شد تا منازل فرسوده آن‌ها تخریب و بازسازی شود. این طرح محله به محله اجرا می‌شود تا همه محلات فرسوده وضعیت مطلوبی پیدا کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار