معاون سیاسی وزارت امور خارجه گفت: ما از این واقعیت که قدس پایتخت فلسطین است حمایت کرده و با هر حرکتی که قصد انحراف آن را داشته باشد مقابله می‌کنیم.

ما قدس را پایتخت جدایی‌ناپذیر و تقسیم‌ناپذیر فلسطین می‌دانیمبه گزارش خبرنگار حوزه تحولات منطقه گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سیدعباس عراقچی معاون سیاسی وزارت امور خارجه در همایش قدس پایتخت صلح ادیان که صبح امروز چهارشنبه 11 بهمن‌ماه در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد، همایش فوق را بسیار مهم و به موقع ارزیابی و اظهار کرد: باید موضوع قدس را به عنوان مسئله اول جهان اسلام زنده نگاه داشت.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه ادامه داد: در چند سال اخیر متأسفانه با توطئه‌های دشمنان، نگاه کشورهای اسلامی به موضوعات دیگری معطوف شده بود؛ باید بگویم هر حرکتی برای منحرف کردن توجه از دشمن اصلی یعنی رژیم صهیونیستی توطئه دشمن است و باید با آن مقابله کرد.

وی پیدایش گروه‌های تروریستی را توطئه دشمن برای انحراف افکار این کشورها عنوان کرد و گفت: اینکه امروز همه ادیان در این اجلاس دور هم جمع شدند، کار خوبی است.

عراقچی ادامه داد: ما قدس را پایتخت جدایی‌ناپذیر و تقسیم‌ناپذیر فلسطین می‌دانیم؛ این شهر قبله اول مسلمین است و از اهمیت ویژه‌ای برای جهان اسلام برخوردار است؛ ما از این واقعیت که قدس پایتخت فلسطین است حمایت کرده و با هر حرکتی که قصد انحراف آن را داشته باشد مقابله می‌کنیم.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه تصریح کرد: شهر مقدس قدس شهر مهمی برای همه ادیان است و تا امروز مورد احترام آنها قرار گرفته و قرار خواهد گرفت.

وی تصمیم رئیس جمهور آمریکا برای معرفی قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس را محکوم کرد و گفت: این موضوع هم از طرف کشورهای جهان اسلام و هم از سوی مجامع بین‌المللی محکوم شده است.

عراقچی ادامه داد: تصمیمی که ترامپ گرفته با قواعد و قطعنامه‌های سازمان ملل در مورد فلسطین مغایر است؛ حتی قطعنامه‌ای برای گفت‌وگو بین اسرائیل و فلسطین در سطح بین‌الملل مطرح شد که ما آن را قبول نداریم، اما تصمیم ترامپ با آن هم مغایر است.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه تصمیم ترامپ را اشتباهی بزرگ دانست و افزود: رئیس جمهور آمریکا اشتباهات محاسباتی زیادی داشته که یکی از آنها همین موضوع انتقال سفارت است که موجب شده فلسطین نه فقط به عنوان مسئله اول جهان اسلام، بلکه به عنوان موضوع اول در سطح بین‌الملل مطرح شود و از سوی همه کشورهای جهان مورد حمایت قرار گیرد.

وی با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه تحرکات آمریکا باعث منزوی شدن این کشور می‌شود، گفت: موضع وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در خصوص فلسطین روشن است؛ ما معتقدیم این شهر می‌تواند نقش تاریخ‌ساز خود را ادامه دهد.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه در بخش پایانی سخنانش خاطرنشان کرد: وظیفه ما علاوه بر تلاش برای آزادسازی قدس تلاش برای حفظ هویت این شهر است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار