معاون آموزشی سازمان سواد آموزی کشور گفت: پرونده آموزشی ۴۸ میلیون ایرانی زیر ۵۰ سال در سواد آموزی کشور تشکیل شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مهدی مهدی زاده معاون آموزشی سازمان سواد آموزی کشور در کارگاه آموزشی کارکنان سواد آموزی سراسر استان فارس اظهار کرد: در این پایگاه از مجموع ۵۳ میلیون ایرانی بین ۱۰ تا پنجاه سال، ۴۸ میلیون نفر دارای پرونده آموزشی هستند که بر اساس آن وضعیت باسوادی آن‌ها مشخص شده است.

وی اضافه کرد: سایر افراد هم بر اساس سرشماری سال ۹۵، اظهارات شخصی و سایر مستندات در حال تعیین وضعیت هستند.

معاون آموزشی سازمان سواد آموزی کشور تصریح کرد: دریافت سوابق آموزشی این افراد از طریق سابقه تحصیلی در آموزش و پرورش، اطلاعات دفاتر متمرکز پایه پنجم ابتدایی و مطابقت آن با کد ملی گرفته شده است.

مهدی زاده ادامه داد: هدف از ایجاد این پایگاه شناسایی افراد بیسواد در کشور است.

معاون آموزشی سازمان سواد آموزی کشور بیان کرد: جذب و آموزش نیروی انسانی، شناسایی بیسوادان، آموزش، ارزشیابی و محتوای آموزشی کلیدی‌ترین عناصر سواد آموزی است که با اصلاح آن‌ها کیفیت سواد آموزی قابل تضمین است و با اشکال در هر مرحله، سایر فرایند‌ها با مشکل مواجه می‌شود.

معاون آموزشی سازمان سواد آموزی کشور تنوع بخشی در محتوای آموزشی را مهم برشمرد و افزود: برای بهبود کیفیت آموزشی باید تلاش کنیم در کنار همه این فعالیت‌ها، فرایند یاددهی – یادگیری را مشارکتی کرده تا وابستگی به کتاب به حداقل برسد.


عیسی ملک پور معاون سوادآموزی فارس نیز با بیان اینکه در گروه سنی ۶ سال و بالاتر، ۴۸۷ هزار و ۳۵۶ نفر تصریح کرد: در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال هم ۱۳۱ هزار و ۹۶۳ بی‌سواد در فارس وجود دارد.

انتهای پیام/ن

صحبت های معاون آموزشی سازمان سواد آموزی کشور در کارگاه آموزشی کارکنان سواد آموزی سراسر فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.