معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش‌وپرورش گفت: سه درصد دانش آموزان ۱۲ تا ۱۴ ساله کشور در مدرسه حضور ندارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، علی زرافشان معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش‌وپرورش در آیین تودیع و معارفه مدیران کل آموزش‌وپرورش استان سمنان گفت: در حال حاضر سه درصد دانش آموزان ۱۲ تا ۱۴ ساله کشور در مدرسه حضور ندارند که این تعداد شامل حدود ۱۱۰ هزار دانش‌آموز می‌شود .

وی افزود: آموزش‌ وپرورش سنگ بنای کشور است لذا باید به آن نگاهی ویژه داشت از سوی دیگر مدیران آموزش‌ وپرورش در سطح استانی می‌بایست با حفظ ارزش‌ها به سمت شکل‌دهی به ذائقه جامعه نیز حرکت کنند تا شاهد دستاوردهای مثبتی در سطح جامعه باشیم.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش‌وپرورش تصریح کرد: در حال حاضر ۹۷ درصد دانش آموزان ۱۲ تا ۱۴ ساله کشور در دوره متوسطه اول مشغول به تحصیل هستند.

علی زرافشان گفت: تربیت انسان در جوامع توسعه‌یافته از مهم‌ترین عوامل رشد محسوب می‌شود، یعنی اگر بخواهیم ملاک‌های توسعه‌یافتگی را در کشور محاسبه کنیم، یکی از نخستین عوامل موردنظر می‌بایست مقوله آموزش‌ وپرورش باشد.

وی افزود: توسعه از رسالت‌های آموزش‌وپرورش است اما باید توجه داشت که ریل‌گذاری نخست در مسیر توسعه از مدارس آغاز می‌شود پس در نتیجه باید نگاه ویژه‌ای به مقوله مدارس داشت.

در این مراسم دستوراتی به‌جای جهان، به‌عنوان مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان منصوب شد.

انتهای پیام / ق

۱۱۰ هزار دانش‌آموز محروم از تحصیل هستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.