طرح یک ساعت با محیط بان در مدارس مقطع ابتدایی گرمسار با هدف ارتقای سطح آگاهی های محیط زیستی دانش آموزان و آشنایی با وظایف محیط بانی و مناطق حفاظت شده به اجرا درآمد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، حبیب دارپرنیان رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان گرمسار  گفت: محیط بانان به عنوان سربازان خط مقدم صیانت از انفال الهی و محیط زیست کشور گاهاً مورد بی مهری و دشمنی برخی سودجویان و غارتگران طبیعت و حیات وحش قرار گرفته و چه بسا حتی در راه دفاع از محیط زیست و عرصه های طبیعی جانشان را نیز فدا می کنند لذا به منظور آشنایی دانش اموزان با محیط بانان و نقش ارزشمند آنها در حراست از مواهب الهی ، حفاظت از حیات وحش منطقه و... طرح ساعتی با محیط بان با مشارکت محیط زیست و آموزش و پرورش در مدارس مقطع ابتدایی شهرستان گرمسار آغاز گردید.


وی با بیان این مطلب که تاکنون نسبت به ارائه آموزش های لازم از سوی محیط بانان به حدود یک هزارو 200 نفر از دانش اموز مقطع ابتدایی شهرستان گرمسار اقدام شده است، افزود: در طرح ساعتی با محیط بان دانش اموزان ضمن شناخت محیط بانان و وظایف آنها با اهمیت و نقش مناطق تحت مدیریت سازمان محیط زیست، مفهوم تنوع زیستی ،انواع گونه های گیاهی وجانوری موجود در استان و شهرستان، راهکارهای ساده در حفظ طبیعت و محیط زیست ، تفکیک زباله ، صرفه جویی در مصرف انرژی و همچنین با انواع آلاینده های آب، خاک و هوا و ... آشنا شده که این امر ضمن جلب مشارکت و افزایش مسئولیت پذیری دانش اموزان، ایجاد حس پاسداشت و احترام به محیط زیست و محیط بانان را نیز به همراه داشته است.


انتهای پیام / ه


جزئیات اجرای طرح یک ساعت با محیط بان در مدارس گرمسار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.