رئیس پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته سرعت وزش باد در زابل به ۸۴ کیلومتر بر ساعت رسید.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، علی ملاشاهی رئیس پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه امروز وزش باد در مناطق جنوب استان ادامه داشته است،گفت: سرعت باد در ۲۴ ساعت گذشته در شهر زابل ۸۴ کیلومتر بر ساعت و زاهدان، خاش و نصرت آباد بالای ۷۰ کیلومتر بر ساعت گزارش شد.

وی با بیان اینکه براثر گردوخاک ناشی از بادشدید حداقل دید در زهک و نصرت آباد به ۵۰۰ متر و در زابل به ۲۰۰۰ متر رسید، افزود: علاوه بر سرعت باد در شهر‌های قصرقند، هامون، مهرستان و زهک بین ۵۰ تا ۶۱ کیلومتر بر ساعت شده که در برخی شهر‌ها دید افقی به ۴۰۰۰ متر کاهش یافته است.

وی گفت: وزش باد‌های سرد در شمال استان، نوار غربی روی کویر لوت و شورگز تا بعدازظهر تداوم داشته است، ادامه داد: فردا در سطح استان از سرعت باد کاسته شده و تداوم سرما و یخبندان پدیده غالب جوی استان تا پایان هفته است.

ملاشاهی در بخش دیگری از احتمال بارش پراکنده در برخی نقاط جنوب شرق و ارتفاعات جنوبی استان خبر داد و پیش‌بینی کرد: تا پایان هفته سرمای هوا در نواحی شمالی، مرکزی و برخی نقاط جنوب شرق تداوم داشته و یخبندان شبانه رخ خواهد داد، فردا شب به طور موقت از شدت یخبندان در نواحی مرکزی کاسته خواهد شد.

رئیس پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان بیان کرد: امروز مقدار کاهش دما در زابل نسبت به دیروز ۱۳ درجه سلسیوس بوده است.

انتهای پیام/گ

افزایش سرعت باد در زابل

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار