رئیس پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: وزش باد شدید و گردوخاک در شمال استان شعاع دید در شهر زهک را به ۱۰۰۰ متر کاهش داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، علی ملاشاهی رئیس پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: اکنون سرعت باد در شهر زابل ۵۲ کیلومتر بر ساعت وشعاع دید نیز ۵۰۰۰ متر است.

رئیس پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان از شروع وزش باد شدید در نواحی مرکزی استان تا ساعات دیگر خبر داد و گفت: عزیزان هم استانی در نواحی مرکزی استان؛ نواحی محدود به زاهدان، میرجاوه، خاش، شمال سراوان، سیب و سوران، مهرستان بزمان و نصرت‌آباد آمادگی لازم برای وزش بادشدید طی ساعات آینده داشته باشند.

وی ادامه داد: دریای عمان از فردا بعدازظهر تا چهارشنبه با افزایش سرعت باد مواج و متلاطم است.

ملاشاهی در ادامه به کاهش شدید دما در شمال استان اشاره کرد و گفت: اکنون دمای هوا از ایستگاه فرودگاهی زابل ۳ درجه سلسیوس گزارش شده که نسبت به روز گذشته در زمان مشابه ۶ درجه کاهش یافته است.

رئیس پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان پیش‌بینی کرد: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش یابی و مدل‌های جوی، با نفوذ توده هوای سرد به استان از دوشنبه شب در نیمه شمالی استان یخبندان شبانه تشدید شده و این شرایط تا اوایل هفته آینده تداوم دارد.

وی افزود: طی این مدت در زاهدان کمینه دما به حدود ۸- درجه سلسیوس می‌رسد و در نواحی کوهستانی جنوب استان نظیر ایرانشهر، بزمان، دلگان، فنوج، نیکشهر، قصرقند و توابع سه روز پایانی هفته دما به کمتر از ۵ درجه می‌رسد.

انتهای پیام/گ

وزش باد شدید در زهک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار