استاندار خراسان رضوی گفت: سهم زائران در هزینه ها و سرانه های درمانی و بهداشتی استان باید دیده شود.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، علیرضا رشیدیان در دیدار با مدیر عامل بیمه سلامت کشور با بیان این که تنها در سال گذشته بالغ بر 28 میلیون زائر به استان مشرف شده اند؛ افزود: خراسان رضوی در کنار جمعیت شش میلیون 400 هزار نفری خود، توفیق خدمت به زائران بارگاه منور رضوی را دارد .

وی گفت: بخشی از این جمعیت در مراکز درمانی، بهد اشتی و بیمارستانی ما خدمات می گیرند و به همان نسبت مطالبات بیمه ای و دارویی و درمانی آنها در این استان ثبت می شود.

استاندار خراسان رضوی افزود: در واقع این افراد علاوه بر جمعیت استان از نقاط مختلف کشور در این شهر و استان خدمات دریافت کرده اند اما در توزیع و تخصیص سرانه ها، در محاسبات دیده نمی شود.

رشیدیان همچنین با اشاره به حدود 300 هزار جمعیت تبعه خارجی در استان نیز گفت: تلاش ما در ارائه خدمات مناسب به همه شهروندان و زائران است و لازمه حفظ و تداوم و ارتقا سطح این خدمات، دیده شدن این سرانه هاست.

وی افزود: همچنان بدهی های خراسان رضوی در بحث بیمه سلامت به داروخانه ها، مراکز درمانی و بیمارستان ها سنگین است.

استاندار خراسان رضوی گفت: از سویی تلاش شده تا حد امکان برای بیمه سلامت هزینه جدید ایجاد نشود اما خدمات به جمعیت سیال استان هم ضرورتی است که نمی توان نادیده گرفت .

رشیدیان با اشاره به جمعیت حاشیه شهر مشهد که حدود یک میلیون و 240 هزار نفر است؛ گفت: این رقم از 15 استان کشور هم بیشتر است و بعد از تهران بزرگترین جمعیت حاشیه کشور می باشد و باید حمایت های ما از آنان به گونه ای باشد که بتوانیم این جمعیت را هم از نظر بهداشتی و خدمات سلامت و بیمه ای پوشش مناسب و درخور بدهیم.

طاهر موهبتی مدیر عامل بیمه سلامت کشور نیز گفت: 41 میلیون نفر تحت پوشش این بیمه هستند که از این تعداد حدود 34 میلیون نفر آنها رایگان بیمه شده اند.

وی با اشاره به کاهش 4.9 درصدی بودجه سال 97 این مجموعه گفت : بودجه سال ۹۷ این سازمان نسبت به رقم تخصیصی سال ۹۶ حدود ۴ درصد کاهش یافته است.

مدیر عامل بیمه سلامت کشور گفت: با وجود این شرایط تلاش شد بدهی های این سازمان به بخش های طرف قرارداد تا حدی مرتفع شود و هم اکنون طلب دانشگاه های علوم پزشکی از یک سال کاهش یافته به اردیبهشت رسیده و بدهی ما به داروخانه ها هم خیلی کمتر و در واقع از 10 ماه به پایان شهریور معادل چهارماه رسیده است.

وی با اشاره به اینکه هر ساله توسعه خدمت و توسعه جمعیت تحت پوشش دارد، افزود: هم اکنون فقط در خراسان رضوی از سه میلیون و 600 هزار نفر تحت پوشش سه میلیون نفر بیمه رایگان هستند و نیازمند همراهی بیشتر ، کمک و افزایش اعتبارات و منابع است که امیدواریم محقق شود.

انتهای پیام// م.م

دیدار استاندار خراسان رضوی با مدیر عامل بیمه سلامت کشور

 

برچسب ها: بودجه97 ، اخبار سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.