عضو شورای اسلامی شهر شهرضا گفت:اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی در قالب تذکر، تابلو و بروشور برای آشنایی شهروندان با قوانین و مقررات یکی از راهکارهایی است که باید در پیش گرفته شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، آرزو قوامی با بیان اینکه پیاده‌روها و گذرگاه‌ها متعلق به عموم مردم است، اظهار کرد: معابر متعلق به همه شهروندان است و باید شهرداری از طریق قانونی موارد تخلف در زمینه سد معبر را پیگیری کند.

وی با بیان این‌که مشکل سد معبر و چیدن اجناس مغازه‌داران در پیاده‌روهای خیابان‌ها و معابر شهر تضییع حقوق شهروندان است، افزود: برابر تبصره یک بند دو ماده 55 قانون شهرداری‌ها تمام معابر و شوارع و خیابان‌ها، پارک‌ها و باغ‌های عمومی، ملک عمومی و در مالکیت شهرداری‌ها است و استفاده از آن‌ها برای کسب یا سکنی و یا هر عنوان دیگر ممنوع است و شهرداری مکلف است از آن جلوگیری و در رفع موانع موجود و آزاد کردن معابر و اماکن مذکور فوق به وسیله مأموران خود اقدام کند.

عضو شورای اسلامی شهر شهرضا با اشاره به این‌که تمام تلاش شهرداری این است که با رویکرد فرهنگی بتواند معضل سد معبر را حل کند، بیان داشت: سد معبری که در پیاده‌روها توسط اصناف مختلف همچون واحدهای عرضه میوه ایجاد می‌شود، از اعتراضات مردمی است و چهره نامناسبی برای شهر ایجاد می‌کند.

وی با اشاره به این‌که صنوف باید بدانند که هیچ حقی برای استفاده از پیاده روها ندارند، خاطرنشان کرد: اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی در قالب تذکر، تابلو و بروشور برای آشنایی شهروندان با قوانین و مقررات یکی از راهکارهایی است که باید در پیش گرفته شود.

قوامی با بیان این‌که با توجه به نزدیک شدن به عید نوروز و تردد زیاد شهروندان در پیاده‌روها این معضل باید هرچه زودتر با همکاری شهرداری و نیروی انتظامی رفع شود، اذعان داشت: برای اجرای هر چه بهتر این طرح همکاری و تعامل شهروندان و صنوف لازم و ضروری است تا عابران پیاده به حق خود برسند.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۵ ۱۱ بهمن ۱۳۹۶
باید جلوی سد معبرها گرفته شه
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۱۴:۱۵ ۱۱ بهمن ۱۳۹۶
سلام خیابان جلو مغاره را هم ملک خود میدانند چه رسد به پیاده رو با گذاشتن موانع برای خودشان جای پارکینگ اختصاصی درست میکنند
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۱۴:۱۵ ۱۱ بهمن ۱۳۹۶
سلام خیابان جلو مغاره را هم ملک خود میدانند چه رسد به پیاده رو با گذاشتن موانع برای خودشان جای پارکینگ اختصاصی درست میکنند