کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: میان ناتو و ترکیه درگیری رخ داده است و به نظر نمی‌رسد مسئله ای مبنی بر مبارزه با داعش در سوریه وجود داشته باشد.

///محمد ساجدی کارشناس مسائل خاورمیانه در گفت‌وگو با خبرنگار تحولات منطقه گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره سیاست واقعی ترکیه از حمله به عفرین سوریه اظهار کرد: ترک‌ها در سوریه به دنبال مبارزه با داعش نیستند.

وی با بیان اینکه کردها نوار مرزی جنوبی ترکیه را تشکیل می‌دهند، افزود: گروه پژاک، پ.ک.ک و در سوریه پ.ی.گ است، همچنین از مدت‌ها قبل میان دولت ترکیه و کردها خصومت دیرینه‌ای وجود داشته و دارد و صدام نیز به مبارزه با آنها می‌پرداختند.

کارشناس مسائل خاورمیانه بیان کرد: اکنون ترکیه کردها را دشمن خود می‌داند، لذا به بهانه مبارزه با داعش قصد دارد تا نزدیکی عراق پیشروی کند.

ساجدی خاطرنشان کرد:‌ جمهوری اسلامی ایران و روسیه مخالف حضور ترکیه در عراق هستند، اما از آنجایی که این کشور در ظاهر با آمریکا مبارزه می‌کند سکوت اختیار کرده‌اند.

وی گفت: سردار حاج قاسم سلیمانی نیز در نامه‌ای به فرمانده ارتش ترکیه اعلام کرده، اگر آنها قصد دارند بیش از این وارد خاک سوریه شود باید هماهنگی بیشتری وجود داشته باشد، لذا همه شواهد و قرائن نشان می‌دهد ترکیه به دنبال یافتن نقش جدی‌تر در منطقه است و این‌ همان موضوعی است که آمریکایی‌ها به آن توجه دارند.

کارشناس مسائل خاورمیانه با بیان اینکه آمریکا در عراق و سوریه شکست خورده و به دنبال نقش جدیدتری در منطقه است، تصریح کرد: در این شرایط میان ناتو و ترکیه درگیری رخ داده است و به نظر نمی‌رسد مسئله ای مبنی بر مبارزه با داعش در سوریه وجود داشته باشد.

انتهای پیام/

برچسب ها: داعش ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۳ ۱۰ بهمن ۱۳۹۶
مرگ بر داعش
آخرین اخبار