علیرضا زاکانی نماینده سابق مجلس در اینستاگرام دوازده چالش داخلی و اساسی نظام اسلامی را بیان کرد.

دوازده چالش نظام اسلامی در نگاه زاکانی +عکسبه گزارش خبرنگار حوزه سیاسیون  گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علیرضا زاکانی نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با انتشار مطلبی در صفحه اینستاگرام خود دوازده چالش داخلی و اساسی نظام اسلامی که از منظر وی در شرایط کنونی موجب رنج جامعه شده است را مطرح کرد.

زاکانی در اینستاگرام نوشت:

"هوالحکیم

جهاد برای پیشرفت در #انقلاب_سوم (3)

دوازده چالش اساسی داخلی 

با دقت در شرایط کنونی، متوجه رنج جامعه از دوازده چالش جدی می‌شویم. در ادامه خلاصه این چالش‌ها را از دیدگاه خود آورده‌ام:

نخستین چالش "عدم نظریه‌پردازی، نظام‌سازی، برنامه‌ریزی و سیستم گذاری منطبق با شرایط بومی و پر کردن این خلاء با تفکرات و نظامات ناکارآمد غربی" است.

چالش بعدی "خواب آلودگی و سطحی اندیشی انقلابیون" است. متاسفانه بخشی از انقلابیون آمال خود را تنها پیروزی در انتخابات دیده و از کسب آمادگی‌های لازم جهت اداره صحیح کشور عقب مانده‌اند و زمینه‌ساز جولان یافتن نامحرمان و تسری روحیه دنیاطلبی به جامعه گردیده‌اند. که این خود موجب چالش اساسی دیگری به نام "اشرافیت سیاسی و سرمستی نوکیسه‌گان" شده است.

این اشرافیت با هم‌دستی حلقه‌های ثروت و قدرت هر روز فربه‌تر شده و با افزایش نفوذ در ساختارها منجر به چالشی دیگر یعنی "فساد اقتصادی و اداری" می‌شود.

اهالی قدرت و ثروت جهت کسب منفعت روز‌افزون به هر لابی و فسادی چنگ انداخته و اینگونه کارگزاران دیگری را نیز در گندآب فساد وارد ساخته و موجب پوسیدگی درونی نظام می‌شوند.

اشرافیت و فساد، در کنار یکدیگر زمینه ساز "بی‌تدبیری و بد عملی مسئولان" می‌شود. قطع یقین مسئولی که هر روز ذهنش درگیر فرصت‌های سرمایه‌گذاری شخصی و سودهای میلیاردی، مدیریت شرکت‌های خصوصی خود و لابی برای جلب رای است دیگر وقتی برای تدبیر امور نخواهد داشت.

بدیهیست عمل نادرست "تنگناهای معیشتی، فقر و رکود" را به همراه دارد. مسئولی که حقوق نجومی می‌گیرد و عملکرد خود را پشت آمارهای ساختگی مخفی می‌کند دیگر نمی‌تواند درد مردم را درک کند.

تنگناهای معیشتی موجب "ولنگاری‌های فرهنگی و اجتماعی" شده است. در این میان مسئولان دنیاپرست هم با دستان خالی از عمل خود، به فریب مردم پرداخته و موجب "سرخوردگی نخبگان و یاس عمومی" می‌شوند.

موارد بیان شده عامل ایجاد "افراطی‌گری احساسی و قانون شکنی" است.این افراطی‌گری‌ها گاهی از سوی انقلابی‌نماها به بهانه پرچمداری مطالبات مردم و گاهی از سوی معاندین صورت می‌پذیرد اما در نهایت نتیجه هر دو "کندی پیشرفت کشور و رکود علمی" است.

حاصل روند فوق به "گسل‌های نسلی، قومی و مذهبی" منجر می‌گردد که همواره به عنوان فرصتی جهت اخلال در امنیت مورد طمع دشمن بوده است.

چالش‌های یاد شده موجب "نفوذ دشمن و مرعوبی و اعتماد به دشمن" می‌شود.

با توجه به آنچه که ذکر گردید بایستی با تمام توان در راه رفع موانع در دستگاه‌ها گام برداشت."

دوازده چالش نظام اسلامی در نگاه زاکانی +عکس

انتهای پیام/

دوازده چالش داخلی و اساسی نظام اسلامی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار