رئیس اداره حفاظت محیط زیست سرباز گفت: گزارش‌های مردمی رسیده منجر به شناسایی زیستگاه‌های جدید پلنگ و خرس در این شهرستان شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، و به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان، بهزاد دهواری رئیس اداره حفاظت محیط زیست سرباز اظهار داشت: در پی گزارش مردمی مبنی بر مشاهده پلنگ و خرس در یکی از مناطق سرباز 'دره انگوری'، یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان با بررسی و بیتوته در منطقه موفق به شناسایی آثار حضور این گونه‌ها شدند.

دهواری  افزود: با توجه به شواهد موجود دره انگوری واقع در کوه‌های سرباز به عنوان زیستگاه جدید خرس و پلنگ شناسایی و معرفی شد.

وی ادامه داد: محیط بانان یگان حفاظت محیط زیست سرباز به اتفاق مردم محلی برای بازدید به محل رفته و ردپا و سرگین این ۲ گونه جانوری را در منطقه مشاهده کردند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست سرباز گفت: دره انگوری منطقه‌ای با مناظر زیبا و دیدنی منحصر به فرد محسوب می‌شود که کمتر فردی از جذابیت‌های آن مطلع است.

سیستان و بلوچستان با داشتن آب و هوایی متنوع صد‌ها گونه جانوری شامل انواع پرندگان، پستانداران، خزندگان، دو زیستان به همراه گونه‌های مختلف ماهیان آب شیرین و شور را در خود جای داده بطوری که از آن می‌توان به عنوان سرزمین بکر جانور شناسی یاد کرد.

این استان با اکوسیستم متنوع در پهنه خشکی و آبی از تنوع زیستی قابل توجه و پدیده‌های منحصر بفردی برخوردار است، علاوه بر تنوع در پوشش گیاهی، حیات جانوری آن نیز غنای بسیار متنوعی دارد به طوری که بسیاری از گونه‌های جانوری فقط در این استان یافت می‌شود.

انتهای پیام/ع

زیستگاه جدید پلنگ و خرس درجنوب سیستان و بلوچستان

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.