بهشتی پور گفت: تشکیل کارگروه آمریکایی-اروپایی اصلاح برجام جنبه تبلیغاتی دارد و غرب به دنبال رایزنی درباره مسائل جدید است.

آمریکا به دنبال رایزنی درباره مسائل جدید، خارج از برجام استحسن بهشتی پور کارشناس مسائل هسته‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به تلاش‌های آمریکا  با هدف تشکیل کارگروهی برای اصلاح برجام، اظهار کرد: برگزاری نشست‌هایی از سوی آمریکا برای اصلاح برجام بی نتیجه خواهد بود چرا که این نشست‌ها بیشتر با محوریت اروپاست و روسیه و چین دعوت نشده‌اند در نتیجه تبلیغات منفی واشنگتن علیه برجام کارآمدی خاصی ندارد. 

کارشناس مسائل هسته‌ای بیان کرد: رفتار آمریکا بیشتر یک اقدام تبلیغاتی است، زیرا  اروپایی‌ها چندین بار تاکید کرده‌اند که برجام را قبول دارند و آن را نقض نخواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه آمریکا خارج از برجام به دنبال  رایزنی با طرف‌های دیگر  است، افزود: مطرح کردن بهانه‌هایی مانند حمایت از تروریسم، نقض حقوق بشر و رفتارهای  بی ثبات ساز منطقه‌ای، حاکی از این امر است که واشنگتن به دنبال تحریم‌ها و فشارهای جدید علیه ایران است.

بهشتی پور با بیان اینکه بعید به نظر می‌رسد اروپایی‌ها منافع خود را در این زمینه نادیده بگیرند، تاکید کرد: غرب بیرون از برجام به دنبال راهی برای  فشار مضاعف علیه ایران است تا شرایطی را فراهم کند که ایران دوباره بر سر میز مذاکره با موضوعی جدید حاضر شود.

وی گفت: اصلاح برجام برای آمریکا قابل دستیابی نیست به دلیل  اینکه آژانس بارها پایبندی ایران به این توافق را تایید کرده است و طرف مقابل هیچ بهانه‌ای برای مذاکره مجدد ندارد.

کارشناس مسائل هسته‌ای افزود: این روند نشان داد طرف مقابل در اجرای تعهداتش مسئول نیست و بدعهدی جزیی از رفتارهای آنها در سطح بین الملل است.

بهشتی‌پور در پایان خاطرنشان کرد: اگر مشکلی در روند  اجرای برجام به وجود بیاید، باید به کمیسیونی که برای این کار  در نظر گرفته شده رجوع شود، بنابراین رفتارهای آمریکا نقض مفاد این توافق نامه است.

انتهای پیام/

آمریکا به دنبال تشکیل کارگروه اصلاح برجام است

 

برچسب ها: برجام ، ترامپ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار