یک کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: ناکامی ترامپ در راهکارهای حقوقی برای تغییر برجام، وی را به سمت رسانه ها و افکار عمومی کشانده است.

محمدعلی بصیری کارشناس مسائل‌ بین الملل در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره به جوسازی‌های رسانه‌ای ترامپ علیه توافق هسته‌ای گفت: از آنجا که ترامپ نمی تواند با راهکار حقوقی برجام را اصلاح کند، رو به فضاسازی رسانه‌ای آورده است تا اذهان عمومی را علیه ایران متشنج و پایبندی شرکایش را به این توافق متزلزل کند.

وی با بیان اینکه راهکار جدید ترامپ برای تغییر برجام، راه اندازی جنگ رسانه ای است، تصریح کرد: رئیس جمهور آمریکا همواره خود را مخالف برجام می‌داند و به دنبال این بوده است تا با استفاده از ابزار‌های مختلف این توافق را به طور کلی متوقف کند.

بصیری با بیان اینکه ترامپ بارها تلاش کرد تا یک طرفه از برجام خارج شود، افزود: رئیس جمهور آمریکا تقریبا تمام مسیرها را برای پایان دادن به برجام امتحان کرده اما هنوز نتوانسته است تغییری در توافق برجام ایجاد کند.

کارشناس مسائل‌ بین الملل با اشاره به ناکامی ترامپ در راهکارهای حقوقی برای تغییر برجام، اظهار کرد: راهکار جدید ترامپ برای تغییر این سند بین المللی، راه اندازی جنگ تبلیغاتی است تا فشار روانی به ایران و دستاوردهای مالی- اقتصادی برجام را از بین ببرد.

وی با بیان اینکه ترامپ به دنبال ایجاد کردن یک جو منفی علیه ایران است، افزود: رئیس جمهور آمریکا به دنبال این است تا از مزایایی که از برجام مانند چرخش مالی و سرمایه گذاری خارجی ایجاد شده است، جلوگیری کند.

بصیری تصریح کرد: ترامپ برخلاف عرف بین الملل به جای اینکه از مسیر حقوقی و شورای امنیت موضوع ایران را پیگیری کند، به وسیله تبلیغات و رسانه‌ها برای ایران ایجاد هزینه می کند.

کارشناس مسائل‌ بین الملل در پایان خاطرنشان کرد: آزمایش‌های موشکی ایران از لحاظ حقوقی و فنی هیچ کدام نقض صریح برجام نبوده است و قابل پیگیری در شورای امنیت نیست.

انتهای پیام/

 

 

برچسب ها: برجام ، ترامپ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار